شرکت چینی با وجود تحریم‌های آمریکا برای اندونزی ماهواره می‌سازد

0 575

شرکت چینی گریت وال (Great Wall Industry Corp.) قراردادی را برای ساختن جایگزین ماهواره‌ی اندونزیایی با این کشور امضا کرد. سوخت این ماهواره به دلیل مشکل در پرتاب راکت لانگ مارچ رو به اتمام است و به زودی از مدار خارج خواهد شد.

Palapa Satelit Nusantara Sejahtera که کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ایندوست (Indosat Ooredoo) و پاسیفیک (Pasifik Satelit Nusantara (PSN)) است، قرارداد مذکور را برای ساخت ماهواره‌ی مخابراتی Palapa-N1 مجهز به ترانسپاندرهای باند Ku و ظرفیت ارسال داده‌ی 10 گیگابیت بر ثانیه با شرکت گریت وال به امضا رسانید.

در حاشیه‌ی این قرارداد شرکتهای PSN و گریت وال توافقات اولیه‌ی خود را برای ساخت ماهواره‌ی PSN-7 اعلام کردند. این ماهواره‌ی باند Ka، ظرفیتی برابر با 100 گیگابیت بر ثانیه را از طریق 104 پرتوی نقطه‌ای به اندونزی، فیلیپین و کشورهای دیگر جنوب شرق آسیا انتقال می‌دهد.

طی کمتر از یک سال گذشته Palapa-N1 دومین ماهواره‌ایست که شرکت گریت وال موفق به اخذ قرارداد آن می‌گردد. مورد قبلی، مربوط به ماهواره‌ی مخابراتی باند Ka متعلق به شرکت تایلندی تایکام (Thaicom) بودکه قرارداد آن در اکتبر 2016 به امضا رسید. گریت وال تنها شرکت چینی است که از طرف دولت این کشور،اجازه‌ی ورود به بازار تولید و پرتاب ماهواره‌های تجاری را دریافت کرده است و با وجود تحریم‌هایی که از طرف آمریکا بر پرتابهای این کشور وضع شده، مشتریان خاص خود را دارد. 

ماهوارهPalapa-N1  قرار است جایگزین ماهواره‌ی فعلی ایندوست یعنی Palapa-D شود. این ماهواره‌ی ساخت تالس آلنیاThales Alenia Space) ) در سال 2009 توسط یک راکت لانگ مارچ 3B به مقصد مدار geo پرتاب شد اما به دلیل نرسیدن راکت به محل مورد نظر، تالس آلنیا مجبور شد مقداری از سوخت در نظر گرفته شده برای نگه‌داشتن ماهواره در مدار را صرف رساندن آن به مدار کند و این مانور طول عمر ماهواره را از 15 به 10 تا 11 سال کاهش داد. بنابراین در بندهای قرارداد جدید، بیمه و پشتیبانی مالی از طرف شرکت گریت وال نیز گنجانده شده است.

کنسرسیوم PSN علاوه بر دو ماهواره‌ی پیش‌گفته، قصد دارد تا سال 2021 دو ماهواره‌ی دیگر نیز در مدار داشته باشد. به گفته‌ی رحمان آدیووسو (Rahman Adiwoso) مدیر این کنسرسیوم، PSN برای تحقق این هدف 900 میلیون دلار سرمایه‌گذاری را طی 4 سال آینده در نظر گرفته است. وی افزود: «اکنون بودجه‌ی 3 ماهواره از جمله Palapa-N1، PSN-7 و PSN-6 را تامین کرده‌ایم و به دنبال تامین بودجه‌ی ماهواره‌ی چهارم هستیم.» طبق محاسبات آدیووسو با افزودن این ماهواره‌ها به ماهواره‌های فعال این کشور، ظرفیت انتقال داده‌ی ماهواره‌های اندونزی تا 150 گیگابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=2019
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها