وبینار صفر تا صد راه‌اندازی یک کسب و کار نوپا برگزار می‌شود

0 209

به اطلاع علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا می‌رساند، پژوهشگاه فضایی ایران وبینار «صفر تا صد راه اندازی کسب و کارهای نوپا» را به‌همراه معرفی چند نمونه از سرریز فناوری‌های تجاری‌شده، در تاریخ یکشنبه مورخ ۱۷اسفند از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷ به‌صورت آنلاین برگزار می‌کند. علاقه‌مندان به شرکت در این وبینار می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نموده یا با شماره ۰۲۱۶۶۰۰۳۱۲۸ تماس حاصل نمایند.

در دهه‌های اخیر، یکی از مهم‌ترین وظایف جوامع پیشرفته و در حال رشد در دستیابی به توسعه پایدار، حرکت در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری‌های نوظهور بوده است. در پیمودن این مسیر، توسعه و کاربردی نمودن این دانش‌ها و فناوری‌های نوین و ارائه آن‌ها به بازارهای بالقوه و بالفعل از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این جوامع می‌باشد.

در همین راستا پژوهشگاه فضایی با توجه به سرمایه‌گذاری دانشی و فناورانه صورت‌گرفته در آن و بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص، فرهیخته و ماهر فرصت ارائه سرریزفناوری‌های فضایی به‌دست‌آمده به بازارهای مرتبط و کسب منافع حاصل از آن به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرده است.

برای کمک به تسهیل و تسریع این مسیر، این پژوهشگاه در نظر دارد به‌منظور تقویت ساز و کار تجاری‌سازی فناوری‌ها به‌ویژه فناوری‌های فضایی، با هدف کمک به ارتقاء دانش پژوهشگران و دانش‌آموختگان این حوزه در جهت تبدیل ایده به ثروت، وبیناری برگزار کند.

در بخش اول این وبینار مهارت‌های لازم جهت راه‌‌اندازی یک کسب و کار نوپا در قالب چهار ارائه یک ساعته بیان خواهد شد. سپس در قالب پنج ارائه نیم ساعته پنج محصول تجاری‌شده پژوهشگاه معرفی می‌شوند که از سرریز فناوری‌های فضایی پژوهشگاه حاصل شده‌اند.

محورهای این وبینار شامل موارد هستند:

از ایده تا نوآوری: کارآفرینی و سیر تاریخی آن، استارت‌آپ، تیم، تست بلبین، ایده، خلاقیت، بخش‌های چهارگانه مغز، نوآوری، روش‌های توسعه خلاقیت و نوآوری، مدل کسب و کار، مدل‌های درآمدی.

شکل‌گیری یک کسب و کار: تحقیقات بازار، چهارچوب‌های قیمت‌گذاری، رشد یا سود، هک رشد، مراحل رشد استارت‌آپ‌ها، مهارت حل مساله، روش تریز، تفکر طراحی، اسکرام

اعتبارسنجی و تامین مالی: توسعه محصول، توسعه مشتری، نوپای ناب، کارآفرینی نظام‌مند، کمینه محصول پذیرفتنی، مقادیر کلیدی عملکرد، روش‌های تامین مالی، فنون مذاکره، توافقنامه سهامداری

رشد و توسعه: فنون ارائه موثر، ارائه به سرمایه‌گذار، طرح کسب و کار، پیش‌بینی مالی، ارزیابی مالی و اقتصادی، تحلیل حساسیت، نقدشوندگی، ادغام و تملک، عرضه اولیه عمومی، گاو شیرده، قیف مراحل رشد

منبع پژوهشگاه فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16514
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها