نظریه‌ای جدید سیاه‌چاله‌های بسیار قدیمی را عامل شکل‌گیری ماده تاریک می‌داند

0 235

دانشمندان در نظریه‌ای اعلام کرده‌اند سیاه‌چاله‌هایی بسیار قدیمی که در ابتدای کیهان شکل گرفته‌اند، می‌توانند عامل ایجاد ماده تاریک باشند. مطابق این فرضیه، سیاه‌چاله‌های مذکور هر کدام دارای جهان کوچک خود هستند و حتی کل جهانی هم که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند، ممکن است از دید ناظر خارجی مانند یکی از همین سیاه‌چاله‌ها باشد. چنین نظریه‌ای البته عجیب به‌نظر می‌رسد، اما به چندین مسئله اساسی دانشمندان در مورد کیهان پاسخ می‌دهد.

الکساندر کوزنکو (Alexander Kusenko)، نویسنده اصلی این مطالعه و محقق دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس (University of California, Los Angeles)، می‌گوید: «ما هنوز نمی‌دانیم ماده تاریک از چه چیزی ساخته شده است، اما ازآنجایی‌که به وجود سیاه‌چاله‌ها پی برده‌ایم، می‌توان پرسید آیا ممکن است ماده تاریک از سیاه‌چاله‌هایی تشکیل شود که قبل از تشکیل ستاره‌ها و کهکشان‌ها شکل گرفته‌اند.»

پژوهشگران مدت‌هاست در تلاش برای شناسایی ماده تاریک و اسرار آن هستند؛ ماده‌ای نامرئی که تصور می‌شود بیشتر جرم کیهان را تشکیل داده و عامل پیوند کهکشان‌ها به یکدیگر است. فیزیکدانان تاکنون نظرات مختلفی دراین‌باره ارائه داده‌اند و بر اساس آن‌ها این ماده از ذراتی تشکیل شده است که هنوز شناسایی نشده‌اند. البته همه این‌ها فرضیه‌هایی برای توضیح برخی مسائل کیهانی هستند و شاید چنین ماده‌ای اصلا وجود نداشته باشد!

منبع futurism
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16454
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها