اسپیس‌ایکس پیش‌فروش عمومی خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود را رسما آغاز کرد

0 296

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) پیش‌فروش خدمات‌ اینترنت ماهواره‌ای استارلینک (Starlink) خود را رسما آغاز کرده و مشتریان می‌توانند با پرداخت ۹۹ دلار به‌عنوان پیش‌پرداخت در آن ثبت‌نام کنند. مشتریان در مراحل بعدی می‌بایست ۴۹۹ دلار دیگر برای لوازم استارلینک شامل روتر وای‌فای، مالیات و هزینه حمل و نقل پرداخت نمایند. این خدمات بسته به مکان جغرافیایی کاربران در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ به آن‌ها ارائه خواهد شد و در صورت پشیمانی در هر مرحله قادر به دریافت دوباره هزینه پرداختی هستند. افراد می‌توانند در صورت در دسترس قرار گرفتن خدمات مذکور در محل زندگی خود از طریق وبسایت استارلینک برای این منظور اقدام کنند.

خدمات اینترنتی استارلینک اکنون در فاز بتا ارائه می‌شود و شمار کاربران آن به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است. فاز بتای برنامه آزمایشی استارلینک تابستان سال ۲۰۲۰ در آمریکا و کانادا آغاز شد و کاربران از طریق دعوتنامه به این طرح پیوسته‌اند. اسپیس‌ایکس همچنین از دستیابی به سرعت بارگیری و بارگذاری ۱۰۰ و ۲۰ مگابیت بر ثانیه خبر داده و میزان تاخیر را هم کمتر از ۳۱ میلی‌ثانیه اعلام کرده است.

در حال حاضر این شرکت خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود را در اختیار برخی مشتریان در آمریکا، کانادا و بریتانیا قرار می‌دهد. اسپیس‌ایکس برای ارائه چنین خدماتی تاکنون بیش از هزار ماهواره به مدار زمین تزریق کرده و قصد دارد در نهایت ۱۲ هزار ماهواره و در صورت کسب مجوزهای لازم ۴۲ هزار ماهواره را در مدار قرار دهد.

اسپیس‌ایکس اخیرا برنامه‌ موبایل رسمی را جهت مدیریت ارتباطی نسخه بتای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS ارائه داده است. این شرکت همچنین هزینه استفاده از خدمات اینترنتی استارلینک برای کاربران در ابتدای ارائه نسخه بتا را ۹۹ دلار برای هر ماه اعلام کرده است. 

 خدمات نسخه بتای استارلینک تحت عنوان «برنامه بتا بهتر از هیچ» (Better Than Nothing Beta Program) ارائه می‌شود و با افزایش تعداد ماهواره‌های استارلینک، این خدمات به‌تدریج در نقاط مختلف جهان قابل ارائه خواهد بود. گفتنی است ماهواره‌های این منظومه با وزن تقریبی ۲۶۰ کیلوگرم تعداد‌ متغیری ترانسپاندرهای باند KA و باند KU را در خود جای می‌دهند. همچنین با به‌کارگیری یک فناوری، قادر به برقراری ارتباطات اپتیکال (نوری) بین ماهواره‌ای هستند. 

 

starlink ، espash ، digiato

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16413
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها