رویدادی برای حمایت و جذب سرمایه از ایده‌های برتر فضایی

0 253

سازمان فضایی ایران مجموعه رویدادهای ایده تا جذب سرمایه SaTEx (سرواژه Satellite-based Talents Exploration) را با هدف ایجاد بستری برای ایده‌پردازی در حوزه فضایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار می کند. SaTEx با هدف معرفی فعالیت‌های حوزه فضایی و زیست‌بوم کسب و کاری آن و همچنین شناسایی و توانمندسازی ایده‌پردازان این حوزه در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین مشاوره و راهبری طرح‌ها تا مرحله ارائه به سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه برگزار می‌شود.


رویدادهای مذکور در یک دوره شش ماهه این امکان را برای دانشجویان و فعالان حوزه فضایی کشور فراهم می‌آورند تا ضمن آشنایی با حوزه یادشده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری آن، به بیان ایده‌های نوآورانه خود بپردازند و با گذراندن دوره توانمندسازی و بهره‌مندی از مشاوران، ایده‌ها و طرح‌های خود را جهت ارائه به سرمایه‌گذاران آماده نمایند.

 رویداد اول: معرفی فعالیت‌های حوزه فضایی


اولین رویداد SaTEx با عنوان «معرفی فعالیت‌های حوزه فضایی» قصد دارد به ارائه برنامه‌ها، اقدامات انجام گرفته، دستاوردهای حاصل‌شده، اقدامات آتی و معرفی محورهای نیازمند حمایت فکری و مالی از سوی بازیگران بخش غیرخصوصی این حوزه بپردازد. هدف اصلی از برگزاری این رویداد آشنایی بیشتر مخاطبان با حوزه فضایی جهت ایده‌پردازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.


رویداد دوم: معرفی زیست‌بوم کسب و کارهای فضاپایه


دومین رویداد SaTEx با عنوان «معرفی زیست‌بوم کسب و کارهای فضاپایه» قصد دارد به معرفی کسب و کارهای فضاپایه داخلی و خارجی و مقایسه و دسته‌بندی الگوهای تجاری آن‌ها بپردازد تا مخاطبان ضمن آشنایی با این کسب و کارها، آگاهی لازم برای ایده‌پردازی و ارائه طرح‌های خود را به‌دست آوردند.

دوره توانمندسازی


مخاطبین اصلی دو رویداد اول، دانشجویان، نوآوران و صاحبان کسب و کارها هستند که پس از آن می‌توانند طرح‌های خود را در سایت رویداد بارگذاری نمایند. پس از ارزیابی اولیه طرح‌ها و اعلام بازخورد، ایده‌پردازان می‌توانند با شرکت در دوره توانمندسازی نسبت به بهبود و ارتقای طرح‌های خود به‌منظور ارائه به سرمایه‌گذار و جذب سرمایه اقدام نمایند و همزمان از مشاوره متخصصان این حوزه بهره‌مند شوند.

دوره توانمندسازی در نهایت با ارائه طرح‌ها به داوران جهت ارزیابی شرایط جذب سرمایه به پایان می‌رسد. همچنین شرکت‌ها و فعالان حوزه فضایی می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را به‌منظور ایجاد یا توسعه کسب و کار مربوطه، جهت جذب سرمایه در این دوره ارائه نمایند.

رویداد سوم: ارائه به سرمایه‌گذار


پس از گذراندن دوره توانمندسازی و راهبری، طرح‌ها در رویداد نهایی با عنوان «ارائه به سرمایه‌گذار» در حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و پیگیری‌های لازم جهت عقد قراردادهای مربوطه انجام خواهد شد.

شایان ذکر است که مجموعه رویدادهای ایده تا جذب سرمایه SaTEx، از ۸بهمن سال جاری شروع شده و تا ۳۱تیر۱۴۰۰ به‌طول می‌انجامد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16336
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها