آمازون از طرح آنتن اینترنت ماهواره‌ای خود رونمایی کرد

0 316

شرکت آمازون از طرح نمونه اولیه آنتن پروژه اینترنت ماهواره‌ای خود رونمایی کرد و وعده عملکردی بهتر و اشتراک ارزان اینترنت ماهواره‌ای نسبت به سایر ارائه‌دهندگان چنین خدماتی را داده است. این شرکت قصد دارد طی پروژه‌ای به‌نام کویپر (Kuiper) زمین را تحت پوشش اینترنت ماهواره‌ای قرار دهد. آنتن مورد بحث با ۱۲ اینچ قطر (حدوداً ۳۰ سانتی‌متر) کوچک‌تر و سبک‌تر از آنتن‌های معمول بوده و حداکثر پهنای باند ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

یکی از نکات قابل‌توجه پروژه کویپر طراحی متفاوت آنتن آن است. در آنتن‌های آرایه فازی (phased array) معمولاً فرستنده و گیرنده کنار هم قرار گرفته‌اند، اما در آنتن پروژه کویپر فرستنده و گیرنده روی هم قرار داده شده‌اند که به‌گفته مقامات آمازون علاوه‌بر افزایش عملکرد و سرعت، هزینه اشتراک اینترنت را برای کاربران کاهش می‌دهد.

آمازون مدتی پیش مجوز پرتاب بیش از ۳ هزار ماهواره اینترنتی و ارسال آن‌ها در ارتفاع بین ۵۹۰ تا ۶۳۰ کیلومتری زمین را از کمیسیون ارتباطات فدرال (FDA) آمریکا دریافت کرد. این شرکت می‌خواهد از طریق پروژه کویپر دسترسی به اینترنت پرسرعت را در سراسر جهان، به‌خصوص مناطق دورافتاده و محروم، امکان‌پذیر کند.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16189
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها