حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از اخذ چهار گروه از گواهی‌نامه‌ها و استانداردهای حوزه فضایی

0 212

در راستای توسعه کسب و کارهای فضاپایه فناوری‌محور و به‌منظور کمک به استانداردسازی فعالیت‌ها و محصولات تولیدی آن‌ها، طی هماهنگی به‌عمل‌آمده با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و حسن نظر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، اخذ چهار گروه از گواهی‌نامه‌ها و استانداردهای حوزه فضایی شاخه فناوری مورد حمایت این صندوق قرار گرفت.


بر این اساس گواهی‌نامه‌های صحت کارکرد محصول، صحت عملکرد محصول در شرایط محیطی سطح کیفی، صحت عملکرد محصول در شرایط محیطی سطح پذیرش و همچنین سازگاری الکترومغناطیسی محصول، توسط آزمایشگاه‌های معتبر و با نظارت و تائید سازمان فضایی ایران ارائه می‌شود.


شرایط حمایت صندوق، پرداخت بلاعوض ۷۰ درصد هزینه اخذ هر گروه استاندارد تا سقف ۴۰ میلیون تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه است. متقاضیان می‌بایست درخواست خود را همراه با مستندات مربوطه برای اداره کل توسعه کسب و کارهای فضاپایه سازمان فضایی ارسال کنند و پس از تأیید و تعیین آزمایشگاه مجری، معرفی‌نامه صادرشده از سوی این سازمان را در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی بارگذاری و پیگیری نمایند.


شایان ذکر است اقدامات برای معرفی و دسته‌بندی استانداردهای فضایی شاخه خدمات در حال انجام می‌باشد و به‌زودی نهایی‌سازی خواهد شد. در این راستا از نظرات و همکاری فعالان و متخصصین این حوزه استقبال می‌شود.

منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16153
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها