نیروهای نظامی آمریکا در صدد استفاده از پرتابگرها برای ارسال نیرو و محموله به سراسر جهان

0 285

نیروی فضایی ایالات متحده (U.S. Space Force) در تلاش برای انجام اقدامات نوآورانه و کسب توانایی‌های جدید در عرصه فضا، از جمله استفاده از پرتابگرها برای انتقال سریع نیروها و محموله‌های نظامی با سرعتی بسیار بالا به هر نقطه از جهان، دو شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) و یونایتد لانچ الاینس (United Launch Alliance) را برای همکاری انتخاب کرده است. بنابر اظهارات مقامات نظامی آمریکا، آن‌ها قصد دارند طی سال‌های آینده با بهره‌گیری از فناوری‌های نوظهور در حوزه خدمات پرتاب، مأموریت‌های جدیدی را که پیش از این قادر به انجام آن نبودند، عملیاتی کنند. موضوعاتی مانند انتقال درون مداری یا بین مداری ماهواره‌ها، خدمات‌رسانی و سوخت‌رسانی به آن‌ها و همچنین تولید قطعات در فضا از دیگر مواردی هستند که نیروی فضایی قصد دارد توانایی انجام آ‌ن‌ها را با کمک دو شرکت مذکور به‌دست آورد.

تحویل نیروها و محموله به اقصی نقاط جهان با استفاده از پرتابگرها ایده‌ای است که برخی مقامات نیروی‌های نظامی آمریکا آن را مطرح کرده‌ و از امکان عملیاتی شدن آن سخن گفته‌اند. ویل راپر (Will Roper)، از مقامات ارشد نیروی هوایی ایالات متحده (U.S. Air Force)، در مورد این خدمت و امکان دستیابی به آن ابراز امیدواری می‌کند. این در حالی است که رابرت بونگیوی (Robert Bongiovi)، از مقامات نیروی فضایی، امکان انجام چنین مأموریت‌هایی را بعید می‌داند. جان شاو (John Shaw)، از مقامات ارشد نیروی فضایی، نیز می‌گوید: «نیروهای نظامی منتظر می‌مانند تا ببینند آیا این نوع‌ مأموریت‌ها ابتدا توسط شرکت‌های خصوصی ارائه خواهند شد یا خیر؛ سپس می‌توان درباره اختصاص بودجه برای این امر تصمیم گرفت.»

بونگیوی با اشاره به اینکه هنوز قصدی برای تغییر ساختار در بحث پرتاب‌های فضایی نیروهای نظامی آمریکا در آینده وجود ندارد، عنوان می‌کند: «ایالات متحده با انجام پژوهش‌هایی در حوره بازار پرتاب‌های فضایی در نظر دارد الزامات مورد نیاز را برای ارائه‌دهندگان خدمات پرتاب مشخص کند تا در سال ۲۰۲۴ و آغاز دور جدید رقابت میان شرکت‌ها برای همکاری با ارگان‌های نظامی، نیازمندی‌های جدید این نهادها در حوزه مذکور مشخص شود.»

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16143
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها