لباس فضانوردی شرکت ویرجین گلکتیک برای اعزام توریست به لبه فضا رونمایی شد

0 308

شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) که قصد انجام پروازهای فضایی توریستی به لبه فضا را دارد، از لباس فضایی جدید خود رونمایی کرد. این لباس توسط شرکت آمریکایی تولید پوشاک آندر آرمر (Under Armour) ساخته شده و طراحی آن به‌گونه‌ای است‌ که امکان استفاده در پروازهای فضایی با بیش از سه برابر سرعت صوت به فضا و بازگشت به زمین را دارد. 

خلبانان نیز از لباس‌های مشابه با طیف رنگی مشترک استفاده می‌کنند. آن‌ها با پارچه‌های به‌رنگ مشکی در پهلوها و زانوها به‌همراه چکمه‌های مشکی به‌جای چکمه‌های آبی مسافران، برای یادآوری این نکته که مقصد هر پرواز فضایی آسمان سیاه فضا است، از مسافران متمایز می‌شوند. شرکت سازنده اعلام کرده هر لباس تحت آزمایش دقیق خلبانان، مهندسان پرواز، متخصصان پزشکی و مربیان فضانوردی قرار گرفته و دارای ویژگی‌های عملکردی منحصربه‌فردی است.

لباس مذکور فقط یک کیلوگرم وزن دارد و از پارچه‌هایی بهره می‌برد که محکم و مقاوم هستند. این لباس برای راحتی فضانوردان، چه در حالت غوطه‌وری در شرایط ریزگرانش و چه در شرایط دشوار پرواز با فضاپیما و فشارهای آن طراحی شده است. لباس ویرجین گلکتیک همچنین به تنظیم دمای بدن در مراحل مختلف پرواز کمک می‌کند. به‌علاوه، کفش‌ مخصوص گردشگران فضایی به‌نحوی ساخته شده که علاوه‌‌بر اینکه زیاد بزرگ نیست، وزن کمی دارد. 

ویرجین گلکتیک هنوز در حال آماده شدن برای پرواز تجاری افتتاحیه خود است که در آن مسافران را به‌عنوان نخستین گردشگران فضایی به لبه فضا خواهد فرستاد. بیش از ۶۰۰ مسافر از ۵۸ کشور دنیا در فهرست این پرواز تجاری ثبت‌نام کرده‌اند.

منبع ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16124
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها