روسیه توسعه ایستگاه فضایی ملی خود را آغاز کرد

0 318

شرکت روسی انرگیا (Energia) اعلام کرد مراحل ابتدایی توسعه ایستگاه فضایی ملی روسیه را آغاز کرده است. آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) مدتی پیش از تصمیم خود برای ساخت یک ایستگاه فضایی خبر داده بود و اکنون قرار است طرح‌های پیشنهادی انرگیا در این راستا ارائه شده و توسط آژانس مذکور مورد بررسی قرار گیرد. به‌گفته ولادیمیر سولوویوف (Vladimir Solovyov)، از مقامات انرگیا، این ایستگاه چند منظوره از سه تا هفت ماژول بدون سرنشین یا با ظرفیت دو تا چهار سرنشین تشکیل می‌شود.

بر اساس اظهارات وی، بخش‌هایی از ایستگاه فضایی بین‌المللی که از سال ۱۹۹۸ یعنی بیش از ۲۰ سال پیش در مدار زمین قرار گرفته، دچار خرابی شده و قابل جایگزینی نیستند. سولوویوف احتمال می‌دهد فعالیت این ایستگاه تا سال ۲۰۲۵ متوقف شود و هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز ممکن است به مبلغی بین ۱۳۲ تا ۱۹۸ میلیون دلار برسد. ازاین‌رو روسیه در صدد ساخت یک ایستگاه فضایی جدید است تا بتواند فعالیت‌های فضایی خود را از طریق آن ادامه دهد.

مقامات روس پیش‌ از این گفته بودند مسکو نمی‌تواند به خود اجازه دهد در طرح ایستگاه فضایی در مدار ماه بر اساس شروط آمریکا شرکت کند؛ ایستگاهی که قرار است طی پروژه بازگشت به ماه ناسا موسوم به آرتمیس (Artemis) توسعه یابد. دلیل عدم همکاری روسیه با آمریکا نیز سیاسی دانستن پروژه آرتمیس از سوی مقامات روس عنوان شده است. اکنون مقامات این کشور از طرح خود برای توسعه یک ایستگاه فضایی ملی در مدار زمین سخن به‌میان می‌آورند.

 

espash ، espash

منبع globaltimes
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16096
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها