ارتقاء سامانه‌های زمینی ماهواره‌ها در راستای افزایش انعطاف‌پذیری و سازگاری

0 201

شرکت آمریکایی کراتوس (Kratos Defense & Security Solutions) از یک پلتفرم نر‌م‌افزاری رونمایی کرده که هدف از آن افزایش سازگاری، انعطاف‌پذیری، امنیت و قابلیت اطمینان سامانه‌های زمینی ماهواره‌ها عنوان شده است. با استفاده از این پلتفرم موسوم به اوپن‌اسپیس (OpenSpace) تطبیق سریع سامانه‌های ماهواره‌ای زمینی با شرایط متغیر امکان‌پذیر می‌باشد.

به‌گفته فیل کارای (Phil Carrai)، از مقامات این شرکت، با بهره‌گیری از پلتفرم مذکور می‌توان سامانه‌های زمینی ماهواره‌‌ها را با زیرساخت‌های ارتباطات 5G سازگار نمود. کراتوس از طریق اوپن‌اسپیس فرکانس‌های رادیویی را دیجیتالی کرده و داده‌ها را برای انتقال توسط شبکه‌های اینترنتی آماده می‌کند. کارشناسان کراتوس می‌گویند این پلتفرم سامانه‌های زمینی ماهواره‌ها را شبیه به شبکه اترنت (Ethernet) می‌کند. 

بنابر اظهارات مقامات کراتوس، با افزایش انعطاف‌پذیری محموله‌های ماهواره‌ها و طراحی نرم‌افزار‌محور آن‌ها در گذر زمان، سامانه‌های زمینی نیز می‌بایست متناسب با آن‌ها به‌روز شوند؛ امری که کمتر به آن توجه می‌شود و اکنون کارشناسان کراتوس با ارائه این پلتفرم در صدد کمک به حل این مشکل هستند.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16068
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها