معرفی فیلم مستند درباره برخورد احتمالی سیارک‌ها با زمین و اقدامات مقابله‌ای با آن+ویدئو

0 542

یک کارگردان آمریکایی فیلم مستند فضایی کوتاهی تهیه کرده که به موضوع اثرات برخورد احتمالی سیارک‌ها با زمین می‌پردازد و همچنین فعالیت تحقیقاتی دانشمندانی را که در ارتباط با این مسئله پژوهش می‌کنند، بررسی می‌کند. این مستند ۳۸ دقیقه‌ای با نام «شکارچیان سیارک» (Asteroid Hunters) توسط شرکت آمریکایی-کانادایی آیمکس (IMAX Corporation) به‌صورت سه‌بعدی ساخته شده و به‌تازگی طی هفته جهانی فضا در آمریکا اکران شده است. دبلیو.دی. هوگن (W.D. Hogan) این فیلم را کارگردانی کرده و راوی آن دیزی ریدلی (Daisy Ridley)، بازیگر سری فیلم‌های جنگ ستارگان، می‌باشد.

«شکارچیان سیارک» در ابتدا مخاطبان را با ایده متوقف کردن صخره‌های فضایی قبل از برخوردشان با زمین آشنا می‌کند. در ادامه، پخش کلیپ‌هایی از سیارکی که بر فراز شهر نیویورک دیده می‌شود، صخره‌های فضایی که توسط رایانه طراحی شده‌اند، محققانی که برای حل این مشکل کار می‌کنند و همچنین برخی تلسکوپ‌های استفاده‌شده برای این منظور در فیلم به‌ نمایش درمی‌آیند.

فیلم مذکور یک سیارک فرضی را در مسیر خود به‌سمت زمین و تأثیر برخورد آن با یک شهر تخلیه‌شده از سکنه را نشان می‌دهد. در این قسمت از فیلم درختانی که مایل‌ها دورتر آتش گرفته‌اند، ساختمان‌هایی که به‌دلیل امواج شدید ناشی از برخورد سیارک با زمین فرو می‌ریزند و همچنین توده‌‌های خاکی که به‌سوی آسمان پراکنده می‌شوند، نشان داده ‌می‌شود. در ویدئوی زیر می‌توانید تصاویری از روند تولید فیلم «شکارچیان سیارک» را مشاهده ‌کنید.

منبع Space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15959
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها