دوره آموزش مجازی برنامه‌های فضایی مکان‌محور در مدیریت مخاطرات طبیعی

0 179

دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل (UNOOSA) با همکاری مرکز آموزش فناوری و علوم فضایی آسیا و اقیانوسیه (CSSTEAP) دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی مجازی (MOOC) را با عنوان «برنامه‌های مکان‌محور در مدیریت مخاطرات طبیعی» برای کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه به‌صورت رایگان برگزار می‌کند. دوره مذکور فرصتی مناسب برای همه کسانی است که می‌خواهند توانایی‌های خود را در رابطه با استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط با علوم و فنون فضایی برای مدیریت مخاطرات طبیعی افزایش دهند. این دوره متشکل از دو بخش آموزش پایه‌ای و پیشرفته می‌شود که مدت هر کدام ۱۲ ساعت است.


در بخش آموزش پایه‌ای کلیه متخصصانی که علاقه‌مند به افزایش آگاهی از آخرین روند چگونگی استفاده از فناوری‌های فضایی برای مدیریت و کنترل بلایای طبیعی هستند، می‌توانند حضور یابند. این بخش شامل دو بخش با محتوای ذیل است:

بخش ۱: بررسی اجمالی مدیریت بلایای طبیعی (DRM) و ارتباط آن با فناوری‌های فضایی

بخش ۲: سامانه‌های مشاهده زمین و مدیریت مخاطرات طبیعی


داوطلبان پس از اتمام این قسمت می‌توانند وارد آموزش پیشرفته شوند. در قسمت آموزش پیشرفته کلیه متخصصانی که علاقه‌مند به یادگیری مهارت‌های بیشتر در استفاده از فناوری‌های مکانی و رصد زمین در تمام مراحل مدیریت بلایا هستند، می‌توانند شرکت کنند. بخش‌ها آموزش پیشرفته به‌شرح ذیل ادامه می‌یابد:

بخش ۳: سامانه‌های مشاهده زمین و نرم‌افزارهای پیشرفته برای مدیریت بلایا

بخش ۴: سامانه‌های مشاهده زمین و مخاطرات مرتبط با آب و هواشناسی

بخش ۵: سامانه‌های مشاهده زمین و مخاطرات مرتبط با زمین‌شناسی

بخش ۶: سامانه‌های مشاهده زمین و مخاطرات مرتبط با محیط زیست


هر بخش با خودارزیابی به پایان می‌رسد. پس از اتمام خودارزیابی، شرکت‌کنندگان به سایر بخش‌ها دسترسی پیدا خواهند کرد. تمام سخنرانی‌ها و مطالب آموزشی به زبان انگلیسی خواهد بود. داوطلبان پس از تکمیل هر کدام از آموزش‌های پایه و پیشرفته گواهی دریافت می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای ثبت‌نام اینجا کلیک کنید.

منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15938
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها