اتصال یک قبیله دورافتاده در آمریکا به اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس‌ایکس

0 259

یک قبیله دورافتاده آمریکایی در ایالت واشینگتن جزو اولین کاربران اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) قرار گرفت. اعضای این قبیله با نام Hoh که پیش از این دسترسی به اینترنت پرسرعت نداشتند، اکنون از طریق اتصال به اینترنت باندپهن با سرعت بالای منظومه ماهواره‌ای اینترنتی استارلینک (Starlink) توانسته‌اند خدمات آموزشی و پزشکی از راه دور را، به‌خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا، دریافت کنند. قبیله مذکور تا قبل از ارائه اینترنت اسپیس‌ایکس به اینترنت با سرعتی کمتر از ۱ مگابیت بر ثانیه دسترسی داشت. این در حالی است که ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس، ادعا می‌کند اینترنت استارلینک در نهایت به سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

اسپیس‌ایکس اخیراً ارائه خدمات اینترنتی نسخه بتای استارلینک را به برخی از کاربران منتخب خود در مناطقی از آمریکا و کانادا آغاز کرده است. قبیله Hoh نیز که در محدوده دریافت این خدمات قرار داشت، توسط یک نهاد دولتی در ایالت واشینگتن برای بهره‌گیری از این خدمات به اسپیس‌ایکس معرفی شد. از جمله دیگر کاربردهای اخیر اینترنت استارلینک می‌توان به استفاده اضطراری بعضی کاربران در شهر مالدن (Malden) ایالت ماساچوست طی آتش‌سوزی‌های اخیر آمریکا اشاره کرد.

اسپیس‌ایکس که ایجاد منظومه ماهواره‌ای خود را از سال گذشته میلادی آغاز کرده، اکنون بیش از ۸۰۰ ماهواره را در مدار قرار داده و قصد دارد طی سال‌های آینده تعداد آن‌ها را به ۱۲ هزار و در صورت اخذ مجوزهای لازم به ۴۲ هزار ماهواره برساند. این شرکت سال آینده میلادی ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود را در سراسر جهان آغاز خواهد کرد که به‌تدریج و با افزایش تعداد ماهواره‌ها، مناطق بیشتری تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

 

espash ، espash ، independent

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15934
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها