تصویر چشم‌نواز مأموریت ماهواره‌ای اروپایی از پیچ و خم‌های رودخانه آمازون

0 297

ماهواره‌های مأموریت سنتینل-۱ (Sentinel-1) آژانس فضایی اروپا (ESA) تصویری از رودخانه آمازون در حال عبور از جنگل‌های بارانی آمازون در آمریکای جنوبی را به‌ثبت رسانده است. رنگ‌های عکس مذکور از دو قطبش یا قطبیدگی (polarization) این مأموریت به‌دست‌آمده که در یک تصویر ادغام شده‌اند.

سنتینل-۱ یک مأموریت فضایی است که سرمایه‌گذاری آن توسط اتحادیه اروپا و امور اجرایی آن توسط آژانس فضایی اروپا در قالب برنامه کوپرنیک (Copernicus) انجام شده و شامل مجموعه‌ای از دو ماهواره می‌شود. این ماهواره‌ها مجهز به رادار دهانه ترکیبی (SAR) در باند C هستند که به آن‌ها توانایی تصویربرداری در تمامی ساعات شبانه‌روز و همه نوع شرایط آب و هوایی را می‌دهد.

سنتینل-۱آ و سنتینل-۱بی ماهواره‌های این مجموعه هستند که تاکنون به فضا پرتاب شده‌اند. ماهواره‌های یادشده به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ در مدار قرار گرفتند و سنتینل-۱سی نیز قرار است سال آینده میلادی به فضا پرتاب شود.

این ماهواره‌ها که پیمانکار اصلی آن‌ها شرکت تالس آلنیا (Thales Alenia Space) به‌مرکزیت فرانسه است، با عمر طراحی بیش از ۷ سال دارای وزنی در حدود ۲۲۰۰ کیلوگرم بوده و از باس ماهواره‌ای Prima بهره می‌برند. گفتنی است ماهواره سنتینل-۱دی نیز قرار است طی سال‌های آینده به این مجموعه اضافه شود.

 

espash ، space

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15918
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها