چین ۱۸ فضانورد را برای اعزام به ایستگاه فضایی خود انتخاب کرد

0 294

چین اعلام کرد سه گروه از فضانوردان شامل ۱۸ نفر را به‌منظور آماده‌سازی جهت عزیمت به ایستگاه فضایی آینده این کشور انتخاب کرده است. این فضانوردان متشکل از ۱۷ مرد و ۱ زن می‌شوند که ۷ نفر از آن‌ها از نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش خلق (People’s Liberation Army Air Force) چین انتخاب شده‌اند و خلبان فضاپیما خواهند شد. ۷ نفر دیگر مهندس پرواز فضایی می‌شوند؛ افرادی که تاکنون محققان یا تکنسین‌های هوانوردی، فضانوردی و سایر زمینه‌های مرتبط بوده‌اند.

۴ نفر دیگر نیز متخصصان محموله مأموریت‌ها هستند و از بین متقاضیان علوم فضایی و برنامه آزمایشی فضایی چین انتخاب شده‌اند. چگونه فضانورد شویم ؟ پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما را در این باره بخوانید و با شرایط و مراحل فضانورد شدن آشنا شوید.

روند انتخاب این ۱۸ نفر از طریق جذب نیرو توسط آژانس ملی فضایی چین (CNSA) از آوریل۲۰۱۸ و از بین تقریباً ۲۵۰۰ متقاضی آغاز شد. طبق برنامه‌های دولت چین، این کشور در سال ۲۰۲۱ مونتاژ اولین ایستگاه فضایی خود را آغاز خواهد نمود. در اولین مرحله، حامل فضایی لانگ مارچ-۵بی (Long March ۵B) ماژول اصلی این ایستگاه فضایی را در سال ۲۰۲۱ به مدار زمین منتقل می‌کند و در مرحله بعد، اجزای دیگر و فضانوردان برای مونتاژ ایستگاه فضایی به ماژول اصلی منتقل می‌شوند.

ایستگاه فضایی چین با نام تیانگونگ (Tiangong)، به‌معنای کاخ آسمانی، در مدار لئو و در ارتفاعی بین ۳۴۰ تا ۴۵۰ کیلومتری سطح زمین فعالیت خواهد کرد که مدت فعالیت آن بیش از ۱۰ سال تخمین زده شده است. این ایستگاه در شرایط عادی امکان میزبانی ۳ فضانورد را دارد که در زمان جابجایی خدمه این تعداد می‌تواند به ۶ فضانورد هم برسد.

تیانگونگ یک ایستگاه T شکل با یک ماژول اصلی در مرکز و دو کپسول آزمایشگاهی در دو طرف خواهد بود. به‌گفته ژو جیانپینگ (Zhou Jianping)، طراح اصلی برنامه فضایی سرنشین‌دار چین، هر یک از این ماژول‌ها بیش از ۲۰ تن وزن خواهند داشت که وزن کلی این ایستگاه را به حدود ۶۶ تن می‌رساند. ماژول اصلی ایستگاه با نام تیانهه (Tianhe) دارای طول کلی ۱۶.۶ متر، حداکثر قطر ۴.۲ متر و وزن برخاست ۲۲.۵ تن است که در حال حاضر بزرگ‌ترین فضاپیمای در حال توسعه توسط چین محسوب می‌شود. انتظار می‌رود این ایستگاه تا سال ۲۰۲۲ تکمیل و عملیاتی شود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15892
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها