پروژه‌ ماهواره‌ای جدید اروپا برای بهبود خدمات بیمه صنعت کشاورزی

0 313

یک کنسرسیوم چندملیتی با تأمین بودجه توسط اتحادیه اروپا، پروژه‌ای را راه‌اندازی کرده‌اند که از داده‌های ماهواره‌ای برای خدمات‌رسانی به بخش بیمه صنعت کشاورزی استفاده می‌کند. این پروژه موسوم به بیکن (BEACON) ابزاری است که از فناوری بلاک چین بهره می‌برد و داده‌های مشاهدات ماهواره‌‌ای را با اطلاعات هواشناسی تلفیق می‌کند. اطلاعات حاصل از این پروژه بخش بیمه صنعت کشاورزی را قادر می‌سازد تا هنگام ارزیابی ریسک بازدهی محصول، تأثیرات منفی آب و هوایی را کاهش دهد.

به‌علاوه، بیکن از تعداد بازدیدهای میدانی از زمین‌های کشاورزی برای تأیید ادعاها می‌کاهد، هزینه‌های عملیاتی و اداری را برای نظارت بر موارد بیمه‌شده و رسیدگی به قرارداد کاهش داده و در نهایت موجب انعقاد قراردادهای بیمه‌‌ دقیق‌تر و با ریسک کمتر می‌شود. پروژه مذکور با ایجاد دسترسی و فراهم‌آوری امکان تجزیه و تحلیل داده‌های رصد زمین، آب و هوا و همچنین داده‌های هواشناسی محلی، به انجام بهتر فرایندهای پذیره‌نویسی بیمه کشاورزی و محاسبات حق بیمه کمک می‌کند.

خدمات بیکن به ۵ دسته تقسیم می‌شوند:

– نظارت بر محصول؛ این خدمت با استفاده از مدل‌های رشد محصول و بهره‌گیری از داده‌های مشاهدات زمین و داده‌های آب و هوا، اطلاعات پایش محصولات و برآوردهای میزان بازدهی آن‌ها را فراهم می‌آورد.

– محاسبه ارزیابی خسارت؛ بیکن از شرکت‌های بیمه کشاورزی برای ارزیابی دقیق‌تر و محاسبه خسارت به‌منظور جبران ضرر و مطالبات بیمه‌ای پشتیبانی می‌کند. این خدمت اجازه می‌دهد تا میزان خسارت محصول بر اساس برآورد بازدهی فصلی تخمین زده شود.

– ریسک شرایط آب و هوایی؛ این خدمت ضمن فراهم‌آوری نقشه‌های احتمالی شرایط خاص آب و هوایی در فصل پیش‌رو، میزان تأثیرات آن‌ها را بر بازدهی محصولات تخمین می‌زند.

– پیش‌بینی خسارت و هشدار زودهنگام؛ بیکن طی این خدمت هشدارهای مربوط به شرایط خاص آب و هوایی را برای ارائه‌دهندگان بیمه کشاورزی فراهم آورده و آن‌ها را قادر می‌سازد تا اخطارهای لازم را به مشتریان خود اعلام کرده و مطابق آن‌ نیز خدمات بیمه‌ای از پیش ‌تعیین‌شده را ارائه دهند.

– بازرسی ادعاهای نادرست؛ این خدمت به‌طور خودکار به بررسی قانونی بودن و صحت ادعاهای کشاورزان می‌پردازد تا تطابق آن‌ها با قراردادها مشخص شده و جلوی ادعاهای نادرست و کلاهبرداری‌ها گرفته شود.

 

beacon-h2020 ، geospatialworld

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15885
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها