شرکت آلمانی اولین نسل ترمینال ارتباطات لیزری خود را به فضا می‌فرستد

0 349

شرکت آلمانی مایناریک (Mynaric) قصد دارد اولین نسل ترمینال ارتباطات لیزری خود موسوم به کندور (Condor) را به فضا بفرستد؛ امری که به‌منظور برقراری ارتباط بین‌ ماهواره‌ای و همچنین ارتباط ماهواره‌ها با ایستگاه‌های زمینی در حجم گیگابایت و با سرعتی بالاتر از ارتباطات فرکانس رادیویی معمول صورت می‌گیرد. کندور سرعت ۱۰ تا ۲۰ گیگابایت بر ثانیه را برای فواصل کمتر از ۸ کیلومتر فراهم می‌آورد. به‌علاوه، برقراری ارتباطات توسط ترمینال‌ها از امنیت بالاتری نسبت به فرکانس رادیویی برخوردار است؛ زیرا ارتباطات اپتیکال (نوری) از پرتوهای باریک‌تری استفاده می‌کنند که موجب می‌شود بیشتر در معرض رهگیری و هک اطلاعات قرار ‌گیرند. 

مقامات مایناریک تاریخ مشخصی برای اولین ارسال این فناوری به فضا اعلام نکرده‌اند. به‌گفته آن‌ها بخش‌های دولتی و دفاعی، به‌ویژه در ایالات متحده، می‌توانند به‌عنوان اولین مشتریان فناوری یادشده در نظر گرفته شوند. گفته می‌شود دفتر این شرکت در لس ‌آنجلس به‌منظور توسعه ترمینال‌های لیزری برای یک مشتری دولتی نامعلوم انتخاب شده است؛ خبری که چند روز پس از اعلام قرارداد آژانس توسعه فضایی ایالات متحده (U.S. Space Development Agency) با دو شرکت آمریکایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin) و یورک اسپیس (York Space Systems) برای توسعه ۱۰ ماهواره مخابراتی مدار لئو مجهز به ترمینال‌های بین ماهواره‌ای اپتیکال رسانه‌ای شده است.

 

virtualmarket

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15870
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجتبی ابوالقاسمی
مجتبی ابوالقاسمی
3 سال قبل

ضمن سلام و خداقوت
این جمله اشتبه است:
زیرا ارتباطات اپتیکال (نوری) از پرتوهای باریک‌تری استفاده می‌کنند که موجب می‌شود بیشتر در معرض رهگیری و هک اطلاعات قرار ‌گیرند.
بیشتر اشتباه است و باید کمتر نوشته شود زیرا لینکهای نوری امنیت بیشتری دارند