ناسا و نیروی فضایی آمریکا برای انجام پرواز‌های فضایی و دفاع سیاره‌ای با هم همکاری می‌کنند

0 252

ناسا و نیروی فضایی ایالات متحده‌ (U.S. Space Force) توافقی را برای آینده‌ پروازهای فضایی از جمله پروژه‌های علمی و دفاع سیاره‌ای به‌انجام رساندند. این توافق پرواز‌های فضایی بشر، سیاست فضایی آمریکا، حمل ‌و نقل فضایی، استانداردها و راهکارهای عملیات ایمن در فضا و همچنین انجام پژوهش‌های علمی و دفاع سیاره‌ای را به‌طور رسمی میان این دو نهاد پیوند می‌دهد.

آژانس فضایی آمریکا بر روی کاوش‌های فضایی تمرکز کرده و نیروی فضایی یک واحد نظامی است. اما به‌گفته‌ جیم برایدنستاین (Jim Bridenstine)، مدیر ناسا، با وجود مأموریت‌ها و اهداف بسیار متفاوت، این دو نهاد دامنه‌ یکسانی دارند و در یک محیط فعالیت می‌کنند؛ بنابراین امکان هم‌افزایی زیادی میان آن‌ها وجود دارد.

او درباره‌ نقش این همکاری در تعامل ناسا با کشورهای دیگر برای برنامه‌های در دست اجرا مانند ایستگاه فضایی بین‌المللی و فعالیت‌هایی که برای تجاری‌سازی فضا انجام شده، می‌گوید: «چنین توافقی یک قدرت نرم سیاسی، اطلاعاتی و اقتصادی محسوب می‌شود. اگر فضا امن نباشد، نمی‌توانیم هیچ یک از این فعالیت‌ها را انجام دهیم. به‌همین‌دلیل همکاری با نیروی فضایی برای ناسا اهمیت دارد.» 

ناسا و نیروی فضایی آمریکا قصد دارند با استفاده از این تفاهم‌نامه به پیمان فضای بیرونی پایبند بمانند و در عین حال با ایجاد هنجارهایی، آن را حتی بیشتر پیش ببرند.

منبع دیجی کالا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15827
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها