استارت‌آپ چینی فضاپیمایی را با هدف استخراج منابع ماه به فضا می‌فرستد

0 276

یک استارت‌آپ چینی قصد دارد فضاپیمای رباتیکی را به‌منظور فراهم‌آوری مقدمات استخراج از دیگر سیاره‌ها به فضا پرتاب کند. این استارت‌آپ با نام اوریجین اسپیس (Origin Space) در نوامبر سال جاری میلادی فضاپیمای خود موسوم به NEO-1 را برای آزمایش فناوری‌هایی به فضا می‌فرستد که در آینده برای استخراج از ماه از آن‌ها استفاده خواهد کرد. به‌گفته مسئولان اوریجین اسپیس هدف آن‌ها آزمایش قابلیت‌های مختلف فضاپیما مانند مانور در مدار زمین، گرفتن اجسام آسمانی شبیه‌سازی‌شده و فناوری‌های هوشمند کنترل و شناسایی است.

NEO-1 با وزنی در حدود ۳۰ کیلوگرم توسط یکی از حامل‌های فضایی سری لانگ مارچ (Long March) و به‌عنوان محموله ثانویه به ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین ارسال خواهد شد. اسیپس‌ اوریجین پس از انحام این مأموریت و در صورت پیشرفت پروژه مطابق برنامه‌ریزی‌ها، اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ فضاپیمای NEO-2 را با هدف استخراج منابع ماه به‌سوی قمر زمین می‌فرستد.

اخیراً آژانس فضایی آمریکا به‌منظور مطالعه سنگ‌ها و محیط ماه پیش از اعزام فضانوردان به قمر زمین، طی انتشار فراخوانی از شرکت‌ها خواسته تا پیشنهاد‌های خود را برای جمع‌آوری و انتقال نمونه‌های خاک ماه به زمین ارائه دهند. این فراخوان شرکت‌های خارج از ایالات متحده را نیز شامل می‌شود و ناسا به طرح‌های برگزیده برای انجام این امر بودجه‌ای را اختصاص خواهد داد. اکنون به‌نظر می‌رسد رقابت برای دستیابی به ذخایر سیاره‌های دیگر آغاز شده است.

 

espash ، spectrum ، mehrnews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15825
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها