اسپیس‌ایکس اینترنت ماهواره‌ای خود را با بهره‌گیری از کشتی‌های مهار بوستر آزمایش می‌کند

0 347

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) برای آزمایش اینترنت ماهواره‌ای خود با نام استارلینک (Starlink) از کشتی‌های خودران کمک خواهد گرفت؛ کشتی‌هایی که از آن‌ها برای مهار بوستر حامل‌های فضایی این شرکت استفاده می‌شود. اسپیس‌ایکس برای این منظور از کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) آمریکا برای نصب ۱۰ ترمینال استارلینک روی کشتی‌ها درخواست مجوز کرده است. 

ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیانگذار اسپیس‌ایکس، پیش‌تر موفق به دریافت تأییدیه FCC برای ساخت یک میلیون ترمینال جهت ایجاد اینترنت پرسرعت جهانی شده بود. این شرکت با ساخت یک میلیون ترمینال در زمین می‌تواند اینترنت پرسرعت را برای مردم تمام جهان ارائه کند. این ترمینال‌ها قادر به دریافت سیگنال از فضا و انتقال آن‌ها به کاربران روی زمین خواهند بود.

شرکت اسپیس‌ایکس تاکنون بیش از ۷۰۰ ماهواره از منظومه ماهواره‌ای استارلینک را در مدار زمین قرار داده و قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵۰۰ ماهواره اینترنتی را به مدار بفرستد. هدف از برپایی این منظومه پوشش سراسری جهان توسط اینترنت ماهواره‌ای می‌باشد و قرار است خدمات خود را به‌وسیله ۱۲ هزار ماهواره و در صورت موفقیت برای اخذ مجوزهای لازم، توسط ۴۲ هزار ماهواره به جهان ارائه دهد.

ماهواره‌های استارلینک با ۲۵۰ کیلوگرم وزن تعداد‌ متغیری ترانسپاندرهای باند‌های KA و KU را در خود جای می‌دهند. همچنین با به‌کارگیری یک فناوری، قادر به برقراری ارتباطات اپتیکال (نوری) بین ماهواره‌ای هستند. اسپیس‌ایکس که ارائه نسخه بتای خدمات اینترنت ماهواره‌ای را برای تعداد محدودی از کاربران منتخب خود شروع کرده، قصد دارد طی سال آینده میلادی ارائه اینترنت در سطح جهان را آغاز کند. 

 

espash ، espash ، digiato

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15797
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها