استارت‌آپ آمریکایی از فناوری آهنربای الکتروپرمننت برای ارائه خدمات در مدار استفاده می‌کند

0 282

آژانس فضایی آمریکا طرح یک استارت‌آپ آمریکایی را برای خدمات‌رسانی در مدار انتخاب کرده که طی آن از فناوری نوعی آهنربا موسوم به آهنربای الکتروپرمننت (Electropermanent Magnet) استفاده می‌شود. در آهنربای الکتروپرمننت می‌توان میدان مغناطیسی خارجی را توسط یک پالس جریان الکتریکی در سیم‌پیچی که اطراف بخشی از آهنربا قرار گرفته، روشن یا خاموش کرد. با بهره‌گیری از این ایده می‌توان طیف وسیعی از خدمات در مدار را ارائه نمود.

این فناوری با توان بسیار بالا در نگه داشتن تجهیزات (۱۲۵ تا ۶۲۵ کیلوپاسکال)، بدون قطعات متحرک و بدون نیاز به نیرو برای ادامه عملیات نگهداری تجهیزات، به مقدار کمی انرژی (کمتر از ۱۰ ژول) برای تغییر وضعیت خود نیاز دارد. از این آهنرباها می‌توان در عملیات‌های رباتیکی و رابط‌های خدمات ماهواره‌ای بهره برد. آهنرباهای مذکور در طیف وسیعی از فعالیت‌ها از جمله اتوماسیون صنعتی، کنترل مایعات و سامانه‌های خودکار کاربرد دارند.

طرح این استارت‌آپ به‌نام آلتیوس اسپیس (Altius Space Machines) زیرمجموعه هلدینگ آمریکایی وویجر (Voyager Space Holdings) طی دو برنامه ناسا موسوم به SBIR (سرواژه Small Business Innovation Research) و STTR (سرواژه Small Business Technology Transfer) برگزیده شده است. آژانس فضایی آمریکا با توجه به وابستگی خود به شرکت‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها در انجام مأموریت‌ها و در راستای حمایت از آن‌ها این دو برنامه را راه‌اندازی کرده است. این سازمان به طرح‌های برگزیده بودجه‌هایی را طی چند فاز و با توجه به میزان پیشرفت اختصاص می‌دهد.

 

nasa ، wikipedia ، altius-space ، spacedaily

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15746
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها