کارگاه آموزشی برای هکرهای ماهواره

0 442

آمریکا طی ماه اوت (مرداد) سال جاری اولین دوره از یک کارگاه آموزشی را به‌منظور ایجاد دسترسی افراد علاقه‌مند به صنعت ماهواره‌ برای ردیابی این پرنده‌های فضایی و دریافت سیگنال از آن‌ها برگزار کرد. کارگاه مذکور در نهایت قرار است با فراگیر کردن دسترسی به ماهواره‌ها، روش‌های هک کردن ماهواره‌ها توسط هکرها را بهتر شناسایی کرده و ایمنی اطلاعاتی آن‌ها را ارتقا بخشد. 

این کارگاه از طریق پروژه‌ای موسوم به NyanSat که توسط شرکت رد بالون (Red Balloon Security) طراحی شده، به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و دو نهاد دولتی اداره دیجیتال دفاعی (U.S. Defense Digital Service) و نیروی هوایی ایالات متحده (U.S. Air Force) نیز در آن همکاری دارند. به‌گفته برت گلدستاین (Brett Goldstein)، مدیر اداره دیجیتال دفاعی، آن‌ها از این طریق قصد دارند ضمن شناسایی بهتر راه‌های نفوذ به ماهواره‌ها، اقدامات پیشگیرانه‌ای را جهت مقابله با اقدامات هکرها به‌کار گیرند.

NyanSat شامل سه بخش سرگرم‌کننده و غیررقابتی می‌شود؛ ساختن آنتن ردیابی ماهواره‌ای، به‌کارگیری یک مودم و سپس شرکت در این رویداد. کارگاه مذکور به‌صورتی برگزار می‌شود تا طی آن شرکت‌کنندگان بتوانند با استفاده از تجهیزاتی ارزان‌قیمت و یک رایانه به ماهواره‌های مدار لئو دسترسی پیدا کرده و سیگنال‌هایی را از آن‌ها دریافت کنند. شرکت‌کنندگان در NyanSat در اصل یک ایستگاه زمینی کوچک می‌سازند تا ضمن ردیابی ماهواره‌ها و دریافت سیگنال از آن‌ها، با نحوه رمزگذاری داده‌ها آشنا شده و همچنین قادر به مشاهده تصاویر ماهواره‌ای باشند. 

آن‌ها می‌توانند از رادیوهای نرم‌افزار‌محور که ارزان و در دسترس هستند و همچنین برخی قطعات ساده دیگر برای ساخت ابزارهایی جهت اتصال به ماهواره‌ها استفاده کنند؛ ابزارهایی که به‌کارگیری آن‌ها بسیار ساده می‌باشد. یک ایستگاه زمینی NyanSat موقعیتش را از طریق جی‌پی‌اس و جهت‌گیری خود را از طریق واحد اندازه‌گیری داخلی (IMU) تشخیص می‌دهد. IMU به مجموعه‌ای از چندین حسگر اطلاق می‌شود که شامل قطب‌نما، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج است. زمانی که مختصات مورد نظر وارد می‌شوند، آنتن به‌صورت مکانیکی حرکت می‌کند تا در جهت ماهواره قرار گیرد.

گفتنی است ردبالون، خود، نیز تجهیزاتی ارزان‌قیمت را برای این منظور در اختیار شرکنندگان قرار می‌دهد و آن‌ها می‌توانند از این تجهیزات برای دریافت سیگنال از ماهواره‌‌ها بهره ببرند. همچنین اداره دیجیتال دفاعی به نفرات برتر پیشنهاد همکاری خواهد داد.


wired ، nyan-sat ، dds

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15729
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها