بازدید سخنگوی محترم کمیسیون صنایع و معادن مجلس از دفتر مطالعات فضایی اسپاش

0 671

حجت‌اله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم فسا در مجلس یازدهم، صبح روز پنجشنبه ۲۳مرداد با مسئولین دفتر مطالعات فضایی اسپاش دیدار و گفتگو کرد. طی این دیدار صمیمانه، گزارشی از وضعیت صنعت فضایی کشور توسط محمد امین آهنگری، مدیر دفتر مطالعات فضایی اسپاش، ارائه شد. همچنین ظرفیت‌ها و مشکلات صنعت پهپادهای غیرنظامی  در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در این دیدار بر اهمیت اقتصاد و خدمات فضایی و پهپادی تأکید کرد و از آمادگی مجلس برای ارائه طرح‌های قانونی جهت حمایت از فعالیت بخش خصوصی دانش‌بنیان در این حوزه‌ها خبر داد. وی همچنین اظهار داشت که صنعت و اقتصاد فضایی می‌بایست به دغدغه‌ای جدی برای مسئولین اجرایی کشور تبدیل شود و در این راه نقش رسانه‌ها را بسیار پررنگ دانست.  نماینده مردم فسا همچنین انگیزه بالای نمایندگان مجلس یازدهم در جهت کمک به توسعه بخش خصوصی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان را به‌عنوان یک ظرفیت قابل اتکا در حوزه قانونگذاری برشمرد و اظهار داشت که کمیسیون‌های مجلس از جمله صنایع و معادن و همچنین کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی می‌توانند در راستای کمک به گسترش خدمات پهپادهای غیرنظامی به‌خصوص در حوزه کشاورزی مؤثر باشند.

وی علاوه‌بر این‌ها از اقدامات اخیر مجلس در جهت تصویب قوانین جدید حمایتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد. فیروزی همچنین دستاوردهای یکی از استارت‌آپهای فعال در حوزه پهپادهای کشاورزی مستقر در اسپاش را مورد بازدید قرار داده و طی دیدار با کارشناسان ضمن آشنایی با ظرفیت‌ها و چالش‌های این صنعت، بر استقامت و پایداری در جهت غلبه بر مشکلاتی که بر سر راه فعالان حوزه‌‌های مختلف فناوری‌های نوین وجود دارد تأکید کرد.  


مدیر دفتر مطالعات فضایی اسپاش در بخشی از ارائه خود به تلاش‌های دفتر مذکور برای انتقال سرریز فناوری فضایی به سایر حوزه‌های صنعت از جمله پهپادهای کشاورزی اشاره کرد و همچنین به ذکر فعالیت‌های ترویجی این دفتر طی سال‌های گذشته پرداخت.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15652
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها