جاسوسی از ترافیک اینترنت ماهواره‌ای با استفاده از تلویزیون‌های معمولی!

0 432

آسیب‌پذیری‌های امنیتی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به هکرها امکان داده تا با صرف هزینه حدوداً ۳۰۰ دلاری و با استفاده از تجهیزات تلویزیون خانگی به محتوای داده‌های کاربرانی که از این خدمات استفاده می‌کنند، دسترسی یابند. محققان دانشگاه آکسفورد (University of Oxford) توانستند ترافیک اینترنت ماهواره‌ای کشتی‌ها، شرکت‌های حقوقی و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت اشیاء را با شناسایی ضعف‌های تجهیزات شرکت‌های خدمات اینترنت ماهواره‌ای هک کنند. 

 استفاده از این روش از فاصله چند هزار کیلومتری از محل ارائه خدمات ممکن است، اما کشف و شناسایی نفوذ انجام‌شده با این شیوه تقریباً غیرممکن است. باید توجه داشت در اکثر موارد ترافیک اینترنت ماهواره‌ای به‌منظور تسریع در انتقال داده‌ها رمزگذاری نمی‌شود و همین موضوع، سرقت اطلاعات را برای هکرها تسهیل می‌کند.

محققان برای دسترسی به این اطلاعات از یک دیش ماهواره‌ای ۹۰ دلاری و یک گیرنده ۲۰۰ دلاری که برای دریافت تصاویر ویدئویی شبکه‌های ماهواره‌ای به‌کار می‌رود، استفاده کردند. آن‌ها بعد از جستجو در وب و یافتن موقعیت ماهواره هدف، دیش را در جهت درست قرار ‌دادند و با اعمال تنظیمات مورد نیاز در یک نرم‌افزار ضبط سیگنال‌های ماهواره‌ای، ذخیره‌سازی ترافیک اینترنت ماهواره‌ای را آغاز کردند. سپس این اطلاعات بر روی تلویزیون‌های عادی قابل مشاهده شد. از جمله اطلاعات سرقت‌شده بدین شیوه می‌توان به داده‌های خصوصی کاپیتان یک کشتی تفریحی و مسافران هواپیماهای مجهز به اینترنت ماهواره‌ای اشاره کرد.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15635
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها