ایجاد ۹ کرسی استادی در دانشگاه‌های استرالیا به‌منظور توسعه صنعت فضایی این کشور

0 340

دولت استرالیا تعداد ۹ کرسی استادی را در دانشگاه‌های این کشور با هدف رشد صنعت فضایی ایجاد می‌کند. این کرسی‌ها طی یک سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری و در زمینه‌های هوش مصنوعی، ارتباطات نوری و امنیت سایبری به‌منظور توسعه فناوری‌های فضایی نسل بعدی تشکیل می‌شوند. تاکنون دانشگاه‌های آدلاید (Adelaide University)، فناوری سوینبرن (Swinburne University of Technology) و استرالیای جنوبی (University of South Australia) اختصاص سه کرسی را برای این منظور اعلام کرده‌اند.

استرالیا این اقدام را از طریق کنسرسیومی دولتی موسوم به اسمارت‌ست (SmartSat CRC) انجام داده است. این کنسرسیوم متشکل از دانشگاه‌های و سازمان‌های تحقیقاتی استرالیا با هدف توسعه دانش و فناوری‌ در زمینه‌های ارتباطات از راه دور پیشرفته، اینترنت اشیاء، سامانه‌های ماهواره‌ای اطلاعاتی و سنجشی و همچنین خدمات مرتبط با داده‌های نسل بعدی مشاهدات ماهواره‌ای زمین راه‌اندازی شده است.

اساتید سه دانشگاه مذکور به انجام تحقیقاتی در حوزه‌ هوش مصنوعی برای سامانه‌های ماهواره‌ای و توسعه فناوری‌های جدید امنیت سایبری می‌پردازند. آن‌ها یک گروه مشاوره توسعه و تحقیق را جهت بهبود برنامه‌های تحقیقاتی اسمارت‌ست تشکیل می‌دهند و پژوهش در حوزه سامانه‌های فضایی جزو اولویت‌های این گروه خواهد بود. ۶ کرسی دیگر علاوه‌بر دانشگاه‌های یادشده با مشارکت دانشگاه‌ ملی استرالیا (Australian National University) و همچنین دانشگاه‌های سیدنی (University of Sydney) و نیوساوث ولز (University of NSW) تشکیل خواهد شد.

 

smartsatcrc

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15610
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها