طرح ارسال ماهواره‌های اینترنتی آمازون تصویب شد

0 343

کمیسیون ارتباطات فدرال (Federal Communications Commission به‌اختصار FCC) ایالات متحده طرح شرکت آمازون (Amazon) برای ارسال ماهواره‌های اینترنتی را به‌تصویب رساند. آمازون قصد دارد طی پروژه‌ای موسوم به کویپر (Kuiper) یک منظومه‌ ماهواره‌ای متشکل از ۳۲۳۶ ماهواره ایجاد کند تا بدین‌ وسیله مانند شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) به ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در سراسر جهان بپردازد. این ماهواره‌ها در مدار لئو و در سه ارتفاع مختلف قرار خواهند گرفت.

آمازون که در این پروژه بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد، مطابق مصوبه FCC باید نیمی از این ماهواره‌ها را تا سال ۲۰۲۶ و نیم دیگر را تا سال ۲۰۲۹ در مدار مستقر کند. بنابر اعلام این شرکت، ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای پروژه کویپر پس از پرتاب ۵۷۸ ماهواره آغاز خواهد شد. از آنجایی که هنوز طراحی ماهواره‌های اینترنتی آمازون به‌اتمام نرسیده، این شرکت می‌بایست در آینده برنامه نهایی خود را برای جلوگیری از افزایش زباله‌های فضایی در این پروژه به FCC ارائه دهد.

آمازون هنوز اعلام نکرده که کدام شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرتاب، ماهواره‌های پروژه مذکور را به فضا ارسال خواهند کرد. البته جف بزوس (Jeff Bezos)، مالک آمازون، خود، صاحب شرکت بلو اوریجین (Blue Origin) نیز می‌باشد؛ شرکتی که ارائه‌دهنده خدمات پروازهای فضایی زیرمداری است.

منبع theverge
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15598
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها