برنده چالش کوچک‌سازی محموله‌های قمری ناسا اعلام شد

0 242

یک گروه مجارستانی به‌عنوان برنده جایزه ۳۰ هزار دلاری چالش ناسا برای کوچک‌سازی محموله‌های فضایی اعلام شد. این گروه با نام «ظرفیت منابع قمری» (Lunar Resource Potential)، یک تیم تحقیقاتی از شرکت فناوری‌های فضایی پولی (Puli Space Technologies) مجارستان است و ابزار آن‌ها، برای نقشه‌برداری از هیدروژن ماه توسط یک کاوشگر کوچک طراحی شده تا به اکتشاف یخ در قمر زمین کمک کند.

در ماه آوریل سال جاری میلادی بود که آزمایشگاه پیش‌رانش جت (JPL) آژانس فضایی آمریکا یک چالش عمومی راه‌اندازی کرد و نام آن را «عزیزم، من محموله ناسا را کوچک کردم» (Honey I Shrunk the NASA Payload) گذاشت. ناسا از طریق این چالش به‌دنبال ایده‌هایی برای توسعه تجهیزات علمی کوچک بود تا بتوان آن‌‌ها را توسط کاوشگرهای کوچک ماه‌نورد و در قالب پروژه بازگشت به ماه این سازمان موسوم به آرتمیس (Artemis) به قمر زمین انتقال داد. 

هدف از چالش مذکور طراحی محموله‌های فضایی با ابعاد یک قالب صابون عنوان گردید. این چالش به‌دلیل نیاز به کاهش وزن محموله‌های مأموریت‌های آتی قمری ناسا راه‌اندازی شد؛ چرا که محموله‌های سنگین و بزرگ برای رسیدن به ماه نیاز به سوخت و هزینه زیادی دارند.  

 

espash ، space

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15593
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها