ویژگی‌های آتشفشانی سیاره زهره هنوز فعال هستند

0 401

طبق یک مطالعه جدید سیاره زهره (ونوس) هنوز هم یک سیاره فعال است. طی این مطالعه دانشمندان از مدل‌های عددی فعالیت حرارتی مکانیکی زیر سطح زهره برای ایجاد شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی با وضوح بالا از شکل‌گیری کروناها (ویژگی‌های آتشفشانی روی زهره) استفاده کردند. شبیه‌سازی‌های آن‌ها نمای با جزئیات بیشتری از سیاره زهره نسبت به گذشته ارائه داد.

این مطالعه نمای کلی از زهره را نشان می‌دهد و حاکی از آن است که فضای داخلی این سیاره همچنان در حال تغییر می‌باشد. به‌گفته لورنت مونتسی (Laurent Montési)، محقق دانشگاه مریلند در کالج پارک (University of Maryland, College Park) آمریکا، برخی آتشفشان‌ها به‌تازگی فعال شده‌اند و باستانی نیستند. 

دانشمندان طی این مطالعه ویژگی‌هایی را که اخیراً در کروناهای زهره مشاهده‌ کرده‌اند با ویژگی‌های رصدشده در گذشته مطابقت داده و اظهار کردند برخی از تغییرات در کروناها در سراسر سیاره رخ داده که بیانگر مراحل مختلف توسعه زمین‌شناسی است. آن‌ها دریافتند که کروناها در زهره هنوز در حال تکامل هستند؛ این بدان معنا است که فضای داخلی این سیاره همیشه در حال تغییر می‌باشد.

مونتسی ادامه می‌دهد: «مطابق پژوهش ما اخیراً حداقل ۳۷ کرونا در سیاره زهره بسیار فعال بوده‌اند. کروناهای فعال سیاره زهره در تعداد کمی از مکان‌ها هستند که این نشان می‌دهد کدام نواحی این سیاره فعال‌تر بوده و سرنخ‌هایی را درباره عملکرد فضای داخلی این سیاره فراهم می‌کند.»

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15555
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها