اولین ماهواره نظامی کره جنوبی را اسپیس‌ایکس به فضا پرتاب کرد

0 296

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) اولین ماهواره نظامی کره جنوبی را به فضا پرتاب کرد. این شرکت روز دوشنبه ۲۰ژوئیه (۳۰تیر) ساعت ۲۱:۳۰ به‌وقت گرینویچ ماهواره مخابراتی آناسیس-۲ (ANASIS-2) را توسط ماهواره‌بر فالکون-۹ (Falcon-9) خود از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral) در ایالت فلوریدا به مدار ژئو منتقل کرد. به‌گفته کایتلین جانسون (Kaitlyn Johnson)، دستیار مدیر مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی (Center for Strategic and International Studies) آمریکا، تمرکز این ماهواره بیشتر بر روی کره جنوبی بوده و هدف از آن برقراری ارتباطات امن برای نظامیان این کشور می‌باشد.

آناسیس-۲ توسط شرکت ایرباس دیفنس اند اسپیس (Airbus Defence and Space)، زیرمجموعه شرکت اروپایی ایرباس، توسعه یافته و از باس ماهواره‌ای Eurostar-3000 بهره می‌برد. سایر ماهوار‌ه‌هایی که این نوع باس‌ در آن‌ها به‌کار رفته، دارای وزنی بین ۴۵۰۰ تا ۶۵۰۰ کیلوگرم هستند. از آناسیس-۲ که نخستین ماهواره محرمانه نظامی کره جنوبی به‌شمار می‌رود، اطلاعات بیشتری در دست نیست. این کشور در سال ۲۰۱۳ نیز قصد داشت ماهواره‌ای مشابه را در مدار زمین قرار دهد که در آن مأموریت ناکام ماند.

نمای ماهواره آناسیس-۲

کره جنوبی در سال ۲۰۰۶ ماهواره مخابراتی کره‌ست-۵ (Koreasat-5) را به فضا ارسال کرد؛ ماهواره‌ای که البته اهداف نظامی را هم دنبال می‌کند و بخش نظامی آن آناسیس-۱ خوانده می‌شود. کره‌ست-۵ با وزن ۴۴۶۵ کیلوگرم دارای عمر طراحی ۱۵ سال بوده و توسط شرکت فرانسوی-ایتالیایی آلکاتل آلنیا اسپیس (Alcatel Alenia Space) ساخته شده است. ماهواره مذکور که باس ماهواره‌ای Spacebus-4000C1 در آن به‌کار رفته، دارای ۲۴ ترانسپاندر باند Ku، تعداد ۸ ترانسپاندر باند SHF و ۴ ترانسپاندر باند Ka است.

اسپیس‌ایکس در این عملیات که ۱۲امین مأموریت پرتاب این شرکت طی سال جاری میلادی محسوب می‌شود، از بوستری برای فالکون-۹ استفاده کرد که پیش‌تر و برای اولین بار در پرواز تاریخی فضانوردان ناسا توسط کپسول فضایی کرو دراگون (Crew Dragon) به‌ ایستگاه فضایی بین‌المللی از آن بهره برده بود. این شرکت در مأموریت روز دوشنبه موفق شد ۸ دقیقه پس از پرتاب، بوستر مرحله اول فالکون-۹ را در محلی تعیین‌شده در اقیانوس اطلس بازیابی کند.

 

space.skyrocket ، space.skyrocket ، upi ، space ، cent

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15549
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها