پرتاب مریخ‌نورد جدید ناسا بار دیگر به‌تعویق افتاد

0 410

آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد پرتاب مریخ‌نورد استقامت (perseverance) این سازمان بار دیگر به‌تعویق افتاده است. بنابه‌گفته مقامات ناسا مأموریت این کاوشگر به‌دلیل برخی مسائل فنی و نیاز به بررسی‌های بیشتر، با تأخیری ۸ روزه نسبت به تاریخ اعلامی قبلی و در ۳۰ژوئیه (۹مرداد) انجام خواهد شد. این سومین باری است که این آژانس فضایی تاریخ پرتاب استقامت را عقب می‌اندازد.

این مریخ‌نورد که برای ساخت آن ۲۷۸ میلیون دلار هزینه شده، در آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ناسا توسعه یافته و قرار است یک سال مریخی (معادل ۶۸۷ روز زمینی) را در سیاره سرخ سپری کند. مریخ‌نورد یادشده دارای شش چرخ است که هر کدام از این چرخ‌ها ۲۰.۷ اینچ (۵۲.۵ سانتی‌متر) قطر دارند و نسخه پیشرفته‌تر چرخ‌های مریخ‌نورد کنجکاوی (Curiosity) به‌شمار می‌‌روند.

استقامت قرار است توسط فضاپیمای اطلس ۵ (Atlas V) ناسا از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral) به مریخ ارسال شود و در فوریه سال ۲۰۲۱ بر سطح سیاره سرخ فرود آید؛ مأموریتی که به‌منظور اجرای یک بررسی اخترزیست‌شناسانه در رابطه با پیشینه باستانی مریخ و همچنین بررسی فرایندهای زمین‌شناختی سطح این سیاره در طول تاریخ خود انجام می‌گیرد.

 

espash ، space

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15461
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها