قابلیت جدایش کرو دراگون از ایستگاه فضایی بین‌المللی آزمایش می‌شود

0 312

ناسا قصد دارد قابلیت‌های کپسول کرو دارگون (Crew Dragon) را برای خروج اضطراری فضانوردان از ایستگاه فضایی بین‌المللی آزمایش کند. این کپسول که مدتی پیش‌ طی یک پرواز تاریخی دو فضانورد ناسا را پس از نزدیک به ۱۰ سال از خاک آمریکا و سوار بر حامل فضایی فالکون-۹ (Falcon-9) به ایستگاه فضایی منتقل کرد، اکنون در این ایستگاه پهلو گرفته است. قرار است ۴ فضانورد از ۵ فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی سوار کرو دارگون ‌شده و قابلیت آن برای جدایش اضطراری و سریع از ایستگاه مذکور را آزمایش کنند.

به‌گفته کتی لودرز (Kathy Lueders)، فرمانده برنامه پروازهای فضایی سرنشین‌دار ناسا، این کپسول اکنون در وضعیت مناسبی قرار دارد. فضانوردان کرو دراگون را به‌طور مرتب روشن کرده و به‌صورت هفتگی آن را کنترل می‌کنند؛ سپس کپسول را در وضعیت خاموش قرار می‌دهند.»

کرو دراگون یک کپسول سر‌نشین‌دار قابل استفاده مجدد ساخت شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) است. این کپسول حدوداً ۹.۵ تُن وزن داشته و قادر به حمل ۷ فضانورد به ایستگاه فضایی می‌باشد. ارتفاع کرو دراگون ۸.۱ متر و قطر آن ۴ متر بوده و کار طراحی و ساخت آن از سال ۲۰۱۴ با ۲.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ناسا آغاز شده بود.

 

espash ، wikipedia ، futurism



با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15402
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها