راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای توسط شرکت فنلاندی

0 375

شرکت فنلاندی ترامانیتور (Terramonitor)، که در زمینه تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای فعالیت می‌کند، اخیراً یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کرده که تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای آماده و همچنین نقشه‌های ماهواره‌ای به‌روز را ارائه می‌دهد. فهرست این فروشگاه شامل تمام کشورهای اروپایی می‌شود و علاوه‌بر این گزینه‌ای برای مناطقی از سراسر جهان که برای عموم کاربران جالب‌توجه می‌باشد، درنظر گرفته شده است.

در این فروشگاه اینترنتی یک تصویر موزايیکی و بدون پوشش ابر از سراسر جهان وجود دارد که از طریق پردازش خودکار داده‌های ماهواره‌ای تولید شده است. این محصول آماده استفاده برای اهداف مختلف از جمله تجزیه و تحلیل پوشش اراضی، پوشش گیاهی، جنگلداری، کشاورزی، مخازن کربن و شاخص‌های طیفی است. محصول یادشده با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تصاویر ماهواره‌ای را ترکیب کرده و تصاویر غیرقابل استفاده را حذف می‌کند تا یک تصویر موزاییکی یکپارچه و مناسب از داده‌های چند طیفی در ۱۰ باند را ارائه دهد. 

قسمت نقشه‌های به‌روز نیز می‌تواند نیاز به داده‌های جغرافیایی را زمانی که اطلاعات معمول و قدیمی کافی نیستند، برطرف کند. این محصول شامل به‌روزرسانی مداوم نقشه‌های ماهواره‌ای است که با فراهم‌آوری بهترین مجموعه ممکن از داده‌های موجود، تصاویر به‌روز و با وضوح بالا از زمین را ارائه می‌دهد.

منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15325
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها