آمریکا پس از ۱۰ سال موفق شد فضانوردان خود را از خاک این کشور به فضا اعزام کند+فیلم

0 712

آمریکا پس از حدود ۱۰ سال سرانجام توانست فضانوردانش را از خاک این کشور به فضا بفرستد. طی این مأموریت موسوم به دمو-۲ (Demo-2)، رابرت بنکن (Robert Behnken) و داگلاس هارلی (Douglas Hurley)، دو فضانورد ناسا،  روز شنبه ۳۰مه (۱۰خرداد) ساعت ۱۵:۲۲ به‌وقت محلی (۲۳:۵۲ به‌وقت تهران) توسط کپسول کرو دراگون (Crew Dragon) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) سوار بر حامل فضایی فالکون-۹ (Falcon-9) به فضا اعزام شدند. این اولین بار است که فضانوردان توسط یک فضاپیمای تجاری راهی مدار زمین می‌شوند.

کرو دراگون پس از ۱۲ دقیقه و رسیدن حامل به مدار لئو از مرحله فوقانی فالکون-۹ جدا گردید. گفتنی است این کپسول پس از گذشت حدود ۱۹ ساعت از پرتاب، به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) متصل خواهد شد. این مأموریت ابتدا قرار بود روز ۲۷مه (۷خرداد) انجام شود که به‌دلیل وضعیت نامساعد جوی به‌تعویق افتاد. 

با موفقیت در این مأموریت، ایالات متحده که طی حدود ۱۰ سال از زمان بازنشستگی شاتل‌های فضایی در ارسال فضانوردان خود به فضا ناتوان بود و فضانوردان خود را توسط فضاپیماهای روسی به فضا اعزام می‌کرد، بار دیگر به رقابت فضایی با روسیه بازگشت؛ رقابتی که برنده آن با گذر زمان مشخص می‌شود.

 

RocketLaunch ، spacenews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15304
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها