روسیه در فکر ساخت یک ایستگاه فضایی جدید است

0 432

آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) اعلام کرده در‌ فکر ساخت یک ایستگاه فضایی جدید است. دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، رئیس این آژانس، با بیان اینکه کار ساخت ایستگاه جدید را باید هرچه سریع‌تر آغاز کرد، گفت: «روسیه همواره در عرصه ساخت ایستگاه‌های فضایی پیشتاز بوده است؛ حال باید روشن شود که آیا این ایستگاه فضایی جدید در سطح ملی فعالیت خواهد داشت یا یک ایستگاه بین‌المللی خواهد بود. همچنین باید مشخص کرد که آیا گردشگران فضایی هم اجازه بازدید از این ایستگاه را دارند یا خیر.»

ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) که اکنون فضانوردانی از آمریکا و روسیه در آن مستقر هستند، در اواخر سال ۱۹۹۸ یعنی بیش از بیست سال پیش به فضا پرتاب شد. برنامه‌های روسیه و آمریکا برای این پروژه تا سال ۲۰۲۴ مشخص است. مدت‌هاست که درباره تمدید مأموریت این ایستگاه تا سال ۲۰۳۰ بحث و رایزنی‌هایی می‌شود، اما پرسش اینجاست که آیا تمدید فعالیت آن با توجه به وضعیت فنی ایستگاه مقدور است یا خیر. به‌گفته راگوزین، ایستگاه فضایی بین‌المللی حداکثر هفت تا ده سال عمر خواهد کرد و در شماری از قسمت‌های آن نشانه‌های فرسودگی دیده می‌شود.

منبع دویچه وله
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15280
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
3 سال قبل

با سلام و خسته نباشید، لطفا سازمان های فضای کشورهای مختلف و تاریخ چه فعالیت آن ها به ترتیب قدمت به صورت مقاله قرار دهید، و همچنین از پروژهای فضایی قدیمی که هنوز در حال کار هستند هم بیشتر مطلب بگذارید مانند ویجرها، همچنین دورهای نجوم در ایران معرفی کنید خیلی ممنون