ناسا به‌دنبال داوطلب برای قرنطینه به‌منظور شبیه‌سازی مأموریت‌های فضایی

0 483

آژانس فضایی آمریکا به افراد داوطلب پول می‌دهد تا به‌منظور شبیه‌سازی مأموریت‌های آینده در ماه و مریخ در قرنطینه این آژانس بمانند. ناسا در حال حاضر به‌دنبال شش نفر است که مایل باشند به‌مدت هشت ماه در پایتخت روسیه قرنطینه شوند تا به این آژانس فضایی کمک کنند اثرات مأموریت‌های طولانی‌مدت فضایی را بر روی سلامت فضانوردانی که طی برنامه آرتمیس (Artemis) به ماه و مریخ اعزام می‌شوند، دریابد. 

 متقاضیان باید شهروند ایالات متحده و بین ۳۰ تا ۵۵ ساله باشند، به زبان‌های انگلیسی و روسی مسلط بوده، خدمت سربازی خود را گذرانده و دارای مدرک دانشگاهی لیسانس، فوق‌لیسانس یا دکترا (ترجیحاً در رشته‌های پزشکی) باشند. مطالعات جدید در ایستگاه زمینی منحصر‌به‌فردی به نام SIRIUS-19 صورت می‌گیرد که یک زیستگاه فلزی برای خدمه فضایی محسوب می‌شود و نتایج آن، اطلاعات پایه‌ای را برای دستیابی به موفقیت در ارسال فضانوردان به ماه و سپس مریخ فراهم می‌آورد. به‌گفته محققان، طی این برنامه قرنطینه می‌توان سطح بالای اضطراب، فیزیولوژی و شرایط روانی افراد را تحت تأثیر پرواز فضایی مورد مطالعه قرار داد.

البته این نخستین باری نیست که آژانس فضایی آمریکا این کار را انجام می‌دهد و یک مطالعه مشابه را در سال ۲۰۱۹ نیز انجام داده بود. در مطالعه قبلی، چهار روس و دو آمریکایی مدت زمان چهار ماه را در یک مؤسسه پزشکی در روسیه گذراندند. محققان توانستند واکنش‌های روانی، فیزیولوژیکی و رفتاری آن‌ها را هنگام شبیه‌سازی مأموریت فضایی مشاهده کنند. دانشمندان از زمان مأموریت‌های آپولو در حال بررسی اثرات پرواز در فضا بر عملکرد و سلامت انسان بوده‌اند. اثرات قرار گرفتن طولانی مدت در معرض خطرات ناشی از پرواز در فضا به‌طور مستمر توسط ناسا مورد بررسی قرار گرفته است؛ چرا که با گذشت زمان، مأموریت‌ها طولانی‌تر شده‌اند. 

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15279
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحاب
سحاب
3 سال قبل

چه فرقی داره کسی که داوطلب میشه ساکن کجا باشه و یا مثلا داشتن مدرک دکتری چه کمکی میکنه کاملا معیارشان و شرایطشان در این دو مورد بی معنی هست