آزمایش موفق اینترنت ماهواره‌ای باند پهن 5G توسط شرکت چینی

0 579

شرکت چینی گلکسی اسپیس (Galaxy Space)، که در زمینه خدمات ماهواره‌ای فعالیت می‌کند، به‌تازگی توانسته یک تماس ویدئویی را از طریق اینترنت ماهواره‌ای باند پهن 5G آزمایش کند. این تماس سه‌ دقیقه‌ای از طریق ماهواره مخابراتی این شرکت به‌نام Yinhe-1 که اوایل سال جاری میلادی در مدار قرار گرفته، برقرار شد.

Yinhe-1 که اولین ماهواره باند پهن 5G مدار لئوی چین محسوب می‌شود، ژانویه امسال و با هدف ایجاد یک منظومه ماهواره‌ای متشکل از ۱۴۴ ماهواره برای برقراری ارتباطات باند پهن 5G در سراسر جهان به فضا پرتاب شد؛ منظومه‌ای که بنابر برخی گزارش‌ها ممکن است تعداد ماهواره‌های آن به عدد ۶۵۰ هم برسد. Yinhe-1 با وزن ۲۲۷ کیلوگرم اکنون در ارتفاع حدوداً ۶۳۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفته و قادر به برقراری ارتباطات با سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه در باند‌های Q و V و Ka است. 

 

ماهواره Yinhe-1

تصاویر واضح و برقراری سریع تماس، نشان‌دهنده صحت عملکرد ماهواره Yinhe-1 است. این ماهواره با فراهم‌آوری اتصال برای کاربران از طریق ترمینال خود، ارتباطات آنان را برقرار می‌کند؛ ترمینالی که قادر به پوشش منطقه‌ای به مساحت ۳۰۰ هزار کیلومتر است. گفتنی است لی جون (Lei Jun)، مدیرعامل شرکت فناوری شیائومی (Xiaomi) چین، برای توسعه این منظومه ماهواره‌ای در گلکسی اسپیس سرمایه‌گذاری کرده است.

 

space.skyrocket ، globaltimes

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15232
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها