تلاش اروپا برای استفاده از سامانه ناوبری ماهواره‌ای این قاره در بازار هواپیماهای بدون سرنشین

0 312

تقاضا برای استفاده از خدمات هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) دائماً در حال افزایش است که توجه به آن می‌تواند افزایش رشد اقتصادی را نیز به‌همراه داشته باشد. برای همین منظور اتحادیه اروپا پروژه‌ای موسوم به SUGUS را راه‌اندازی کرده که هدف از آن سرعت بخشیدن به گسترش استفاده از این خدمات با بهره‌گیری از سامانه ماهواره‌ای ناوبری اروپا به‌نام گالیلئو (Galileo) در بخش هواپیماهای بدون سرنشین است.

اتحادیه اروپا اخیراً پروژه مذکور را به شرکت بین‌المللی GMV به‌مرکزیت اسپانیا واگذار کرد. این توافق ۱۸ ماهه ۴۸۵ هزار یورو ارزش دارد و طی آن قرار است SUGUS توسط کنسرسیومی به‌رهبری GMV و شامل شرکت‌ اِوِریس (Everis Aerospace, Defense and Security) به‌مرکزیت اسپانیا، شرکت‌ بلژیکی وی‌وی‌ای بروکسل (VVA Brussels)، شرکت‌های اسپانیایی ESSP و FADA-CATEC و همچنین شرکت یونیفلای (Unifly) به‌مرکزیت بلژیک انجام شود.

طی پروژه SUGUS آزمایش‌هایی صورت خواهد گرفت تا مزایای استفاده از سامانه‌ ماهواره‌ای ناوبری اروپا برای اپراتورهای این نوع هواپیماها نشان داده شود. این پروژه همچنین در صدد جلب نظر مقامات هواپیمایی اروپا به‌منظور اخذ تأییدیه برای ارائه چنین خدماتی است. انتظار می‌رود SUGUS به تسهیل حمل و نقل‌های هوایی شهری آینده مانند تاکسی‌های هوایی کمک کند. شایان ذکر است بر اساس یک مطالعه ارزش بازار هواپیماهای بدون سرنشین در اروپا تا سال ۲۰۳۵ به رقم سالانه ۱۰ میلیارد یورو و تا سال ۲۰۵۰ به رقم سالانه بیش از ۱۵ میلیارد یورو خواهد رسید.

 

 

 

منبع spacewar
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15228
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها