استارت‌آپ سنگاپوری از راکت کاوش جدید خود رونمایی کرد

0 383

استارت‌آپ سنگاپوری اکوتوریل اسپیس (Equatorial Space) که در حال توسعه فناوری‌های نوین برای صنعت پرتاب فضا و فعالیت‌های اکتشافی فضایی است، از طرح راکت کاوش یا ساندینگ راکت (Sounding rocket) خود با نام دورادو (Dorado) رونمایی کرد. این راکت کاوش اولین نمونه تجاری در جنوب آسیا خواهد بود که قادر به عبور از خط کارمان (Karman Line) می‌باشد. خط کارمان خطی فرضی در آسمان در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری (۶۲ مایلی) از سطح دریاهای آزاد ‌است.

دورادو یک راکت کاوش باریک با طول ۶.۵ متر و وزنی در حدود ۳۷۰ کیلوگرم خواهد بود که انتظار می‌رود در سه‌ ماهه چهارم سال جاری میلادی برای اولین مأموریت پرتاب خود آماده شود. به‌گفته سیمون گوزدز (Simon Gwozdz)، مدیرعامل استارت‌آپ اکوتوریل، این راکت کاوش برای انجام آزمایش‌های فناوری توسعه نیافته و قرار است ساده و از لحاظ مالی مقرون‌به‌صرفه باشد که شرایط پرتاب را در زمان کوتاهی فراهم می‌کند؛ ازاین‌رو دورادو مجهز به سامانه هدایت، ناوبری و کنترل نخواهد بود.

دورادو در دو نسخه عرضه خواهد شد؛ نسخه یک مرحله‌ای که قادر به دستیابی به ارتفاع حداکثر ۱۰۵ کیلومتری سطح زمین است و نسخه دو مرحله‌ای که می‌تواند به ارتفاع بالاتر از ۲۰۰ کیلومتری سطح زمین برسد. این دو نسخه به‌ترتیب ۳ و ۶ دقیقه شرایط بی‌وزنی را برای مشتریان فراهم می‌آورند. بنابر اعلام این استارت‌آپ، اطلاعات هزینه و مکان پرتاب در آینده مشخص می‌شود.

منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15196
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها