آمریکا برای نبردهای فضایی احتمالی با چین و روسیه یک زرادخانه ایجاد می‌کند

0 479

نیروی فضایی ایالات متحده (U.S. Space Force) در حال تأسیس زرادخانه‌ای شامل ۴۸ جنگ‌افزار زمینی طی هفت سال آینده است؛ تسلیحاتی که جهت ایجاد اختلال موقت در سیگنال‌ ماهواره‌های مخابراتی روسیه و چین در ساعات اولیه یک درگیری احتمالی توسعه می‌یابند. یکی از این سامانه‌ها که توسط شرکت ال۳هریس (L3Harris Technologies) ساخته شده مدتی پیش به مرحله عملیاتی رسید و نیروی فضایی ایالات متحده تاکنون ۱۶ عدد از آن‌ها را تحویل گرفته است.

این شرکت همچنین در حال توسعه سامانه‌ای موسوم به مدولند (Meadowland) با وزنی سبک‌تر نسبت به نمونه قبلی می‌باشد که علاوه‌بر قابلیت افزودن نرم‌افزارهای به‌روز‌شده به آن، توانایی ایجاد اختلال در فرکانس‌های بیشتری را نیز دارد. ال۳هریس اکنون ۴ عدد از این سامانه‌ها را در دست ساخت دارد و پیش‌بینی می‌شود اکتبر۲۰۲۲ به دست نیروی فضایی آمریکا برسد. این سازمان در نظر دارد برای ۲۸ جنگ‌افزار دیگر طی یک طرح رقابتی میان شرکت‌ها، سامانه‌هایی را از اواخر سال ۲۰۲۳ تا اوایل سال ۲۰۲۷ تحویل بگیرد.

به‌گفته استفان بروگن (Stephen Brogan)، یکی از مقامات فرماندهی فضایی نیروی هوایی ایالات متحده (Air Force Space Command)، فعلاً هدف از به‌کارگیری این سامانه‌ها ایجاد اختلال در سیگنال ماهواره‌های مخابراتی خواهد بود و برای رله داده و تصویربرداری به‌کار نمی‌روند. وی تأکید کرد این سامانه‌ها موجب ایجاد زباله‌های فضایی نمی‌شوند چراکه اختلال ایجادشده توسط آن‌ها موقتی خواهد بود.

منبع straitstimes
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15175
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها