تعداد ماهواره‌های منظومه اینترنتی استارلینک به حداقل مورد نیاز برای آغاز پوشش محلی رسید

0 713

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) با پرتاب هفتمین محموله ماهواره‌های اینترنتی منظومه‌ استارلینک (Starlink) تعداد این ماهواره‌ها را به عدد ۴۲۲ رساند. طی این پرتاب که ساعت ۱۵:۳۰ به‌وقت منطقه زمانی شرقی (ET) از مجتمع شماره ۴۰ پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral Air Force Station) در ایالت فلوریدا صورت گرفت، ۶۰ ماهواره دیگر این منظومه توسط ماهواره‌بر فالکون ۹ (Falcon 9) این شرکت به فضا فرستاده شدند؛ ماهواره‌هایی که حدوداً ۱۵ دقیقه پس از پرتاب در ارتفاع ۲۲۴ کیلومتری از سطح زمین در مدار قرار گرفتند.

هدف اسپیس‌ایکس از برپایی منظومه استارلینک، پوشش سراسری جهان توسط اینترنت ماهواره‌ای است. قرار است این منظومه ماهواره‌ای خدمات خود را به‌وسیله ۱۲۰۰۰ ماهواره و در صورت موفقیت برای اخذ مجوزهای لازم، توسط ۴۲۰۰۰ ماهواره به جهان ارائه دهد. ماهواره‌های این منظومه با ۲۵۰ کیلوگرم وزن تعداد‌ متغیری ترانسپاندرهای KA-Band و KU-Band را در خود جای می‌دهند. همچنین با به‌کارگیری یک فناوری، قادر به برقراری ارتباطات اپتیکال بین ماهواره‌ای هستند.

مدار ماهواره‌های استارلینک شامل سه صفحه مداری خواهد بود؛ صفحه اول شامل ۱۶۰۰ ماهواره در ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری، صفحه دوم شامل ۲۸۰۰ ماهواره‌ در ارتفاع ۱۱۵۰ کیلومتری و صفحه سوم نیز شامل ۷۵۰۰ ماهواره در ارتفاع ۳۴۰ کیلومتری می‌باشند. بنابر اظهارات رئیس اسپیس‌ایکس، برای آغاز ایجاد حداقل پوشش باندپهن مورد نیاز توسط این منظومه دست‌کم به ۴۰۰ ماهواره نیاز است که اکنون این تعداد در مدار قرار گرفته‌اند. این شرکت مدعی است که در سال جاری میلادی ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایالات متحده آغاز خواهد شد؛ البته برای پوشش متوسط جهانی به پرتاب حداقل ۸۰۰ ماهواره نیاز است. 

 

espash ، spacenews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15119
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها