چالش کشاورزی هوشمند استارت‌آپ آلمانی با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای

0 1,009

استارت‌آپ آلمانی بِی‌وا (BayWa) که در زمینه‌های مختلفی از جمله کشاورزی فعالیت می‌کند اخیراً و پس از دو دوره موفقیت‌آمیز، حضور خود را برای سه سال دیگر در رقابت نوآوری کوپرنیک مسترز (Copernicus Masters) تمدید کرد. این رقابت که از سال ۲۰۱۱ توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) راه‌اندازی شد یک رقابت بین‌المللی است که طی آن جوایزی به راه‌حل‌ها و ایده‌های خلاقانه بر اساس داده‌های مشاهدات زمین ماهواره‌ها اعطا می‌شود؛ ایده‌هایی که می‌توانند برای کسب و کارها و یا جوامع مختلف سودمند باشند.

اکنون بار دیگر استارت‌آپ‌ها، گروه‌های تحقیقاتی، دانشجویان و همچنین افراد مختلف این فرصت را دارند تا در رویداد امسال نیز با ایده‌ها و فناوری‌های مبتنی بر داده‌های ماهواره‌ای خود در ارتباط با حوزه کشاورزی پایدار در «دسته چالش کشاورزی هوشمند بِی‌وا» (BayWa category Smart Farming Challenge) شرکت کنند. بر اساس اعلام این استارت‌آپ که اکنون در ۱۴ کشور در حال فعالیت است، در این چالش تمرکز بر روی برنامه‌هایی است که داده‌های ماهواره‌ای را با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ترکیب می‌کنند که به‌همراه راه‌حل‌های مبتنی بر ماهواره، به‌طور خاص، به مدیریت زمین‌های کشاورزی، شناخت اولیه بیماری‌های گیاهی در محصولات زراعی و همچنین پیش‌بینی عملکرد در فعالیت‌های زراعی می‌پردازند.

این شرکت در درجه اول از داده‌های ماهواره‌های سنتینل (Sentinel) به‌همراه داده‌های تجزیه و تحلیل‌ شده توسط یکی از زیرمجموعه‌های خود به‌نام شرکت ویستا (Vista GmbH) استفاده می‌کند. گفتنی است ماهواره‌های سنتینل تحت برنامه کوپرنیک (Copernicus) آژانس فضایی اروپا فعالیت می‌کنند. بِی‌وا و دو شرکت تابعه آن، ویستا و فارم فکتس (FarmFacts) در نقش یک مربی فعالیت کرده و به برنده این چالش برای توسعه نوآوری خود در قالب یک برنامه قابل استفاده برای کشاورزان کمک می‌کنند. دسترسی به دانش این استارت‌آپ و مشتریان آن به‌همراه ۵۰۰۰ یورو جایزه، مزایایی است که نصیب برنده این چالش می‌شود.

بِی‌وا در حال حاضر به مشتریان خود در امور کشاورزی، طیف وسیعی از گزینه‌های مبتنی بر داده‌های ماهوار‌ه‌ای را ارائه می‌دهد؛ امری که به آن‌ها کمک کند زمین‌های زراعی خود را مطابق با نیازهایشان، با بهره‌گیری از فرآیندهای بهینه‌سازی‌شده و با روشی سازگار با محیط زیست مدیریت کنند. به‌گفته کلاوس ژوزف لوتز (Klaus Josef Lutz)، مدیر اجرایی این استارت‌آپ، چالش یادشده راهی برای گسترش مداوم چنین برنامه‌هایی است که در درازمدت موجب می‌شود کشاورزان به‌طور دائمی از داده‌های ماهواره‌ای برای کسب و کار خود بهره ببرند.

منبع fruitnet
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15061
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها