اسپیس‌ایکس مأمور ارسال محموله به ایستگاه فضایی ناسا شد

0 362

آژانس فضایی آمریکا با شرکت فضایی اسپیس‌ایکس (SpaceX) به‌منظور ارسال محموله به ایستگاه فضایی گیت‌وی (Gateway) که قرار است برای پروژه بازگشت به ماه و سفر به مریخ این سازمان موسوم به آرتمیس (Artemis) توسعه داده شود، به توافق رسید. طی این توافق که با نام «خدمات تدارکات گیت‌وی» (Gateway Logistics Services) شناخته می‌شود، شرکت اسپیس‌ایکس موظف است مواد، آزمایش‌ها و محموله‌های مختلف را به ایستگاه گیت‌وی تحویل دهد.

اگرچه گیت‌وی از ایستگاه فضایی بین‌المللی کوچک‌تر است، به‌دلیل نقش مهمی که در انجام مأموریت‌های قمری و تمرین برای انجام اولین پرواز سرنشین‌دار به مریخ دارد، به امکانات و وسایل بیشتری نیاز خواهد داشت. در همین راستا ناسا چندین مأموریت ارسال محموله به گیت‌وی را پیش‌بینی کرده است.

این ارسال‌ها علاوه‌بر اسپیس‌ایکس توسط شرکت‌های خصوصی دیگر نیز انجام می‌گیرند که هر کدام دو مأموریت را برعهده خواهند داشت. حداکثر ارزش کلی برای کلیه قراردادهای انجام این مأموریت‌ها ۷ میلیارد دلار برآورد شده است. براساس اعلام ناسا، قرارداد مذکور شامل پروازهای ارسال محموله برای مدت زمان تا ۱۲ سال به‌همراه یک دوره حمایت ۱۵ ساله است که توسط مأموریت‌های ناسا و دیگر شرکای خارجی این سازمان صورت خواهد پذیرفت.

منبع newatlas
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14990
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها