1399/01/09

ناسا نقشه‌ای فوق دقیق از سیارک بنو تهیه کرد

ناسا برای اولین بار با استفاده از کاوشگر طیف‌سنج حرارتی خود موسوم به اوسیریس‌رکس (OSIRIS-REx) نقشه‌ای فوق دقیق از سیارک بنو (Bennu) تهیه کرده که حاوی جزئیات فراوانی است. ​این نقشه متشکل از ۲۱۵۵ تصویر بوده و دقت هر پیکسل آن به ۵ سانتیمتر می‌رسد. کاوشگر اوسیریس‌رکس از ۷مارس۲۰۱۹ تا ۱۹آوریل۲۰۱۹ از کنار...
ناسا نقشه‌ای فوق دقیق از سیارک بنو تهیه کرد

ناسا برای اولین بار با استفاده از کاوشگر طیف‌سنج حرارتی خود موسوم به اوسیریس‌رکس (OSIRIS-REx) نقشه‌ای فوق دقیق از سیارک بنو (Bennu) تهیه کرده که حاوی جزئیات فراوانی است. این سیارک که اولین بار در سپتامبر۱۹۹۹ کشف شد، حدود ۷۸ میلیارد کیلوگرم وزن دارد و شعاع آن به ۲۶۲.۵ متر می‌رسد. بنو هر ۴۳۸ روز یک بار به دور خورشید می‌گردد.

این نقشه متشکل از ۲۱۵۵ تصویر بوده و دقت هر پیکسل آن به ۵ سانتیمتر می‌رسد. کاوشگر اوسیریس‌رکس از ۷مارس۲۰۱۹ تا ۱۹آوریل۲۰۱۹ از کنار سیارک بنو عبور کرد و در نهایت تصاویر مذکور تهیه شد. فاصله این کاوشگر از بنو در زمان تهیه تصاویر از ۳.۱ تا ۵ کیلومتر در نوسان بود. با تهیه این نقشه، مناسب‌ترین نقطه برای فرود بر سطح سیارک بنو توسط ناسا شناسایی شده است. این نقطه که نایتنیگل (Nightingale) نام‌گذاری شده، در شمال سیارک مذکور قرار دارد.

گفتنی است ناسا قصد دارد یک ربات را برای فرود در سطح این سیارک آماده کند؛ مأموریتی که انتظار می‌رود از مارس۲۰۲۱ آغاز شده و در سپتامبر۲۰۲۳ به پایان برسد. بررسی مواد موجود در این سیارک کربنی، دانشمندان را قادر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه شکل‌گیری و تکامل منظومه شمسی، مراحل اولیه شکل‌گیری سیاره‌های این منظومه و همچنین منبع ترکیبات آلی خواهد کرد که منجر به پیدایش حیات در زمین شده‌اند.

سازمان ها | NASA