برنامه‌های آینده ناسا تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا

0 382

ناسا با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان، تغییراتی را در برنامه‌ها و پروژه‌های آینده خود اعلام کرده است. در همین راستا جیم برایدنستاین (Jim Bridenstine)، مدیر ناسا، در صحبت‌های جدید خود به توضیح برنامه‌هایی پرداخت که با هدف به‌روزرسانی این آژانس فضایی در مقابله با ویروس کرونا صورت می‌گیرند. برایدنستاین در اظهارات خود، شرایط کنونی هر یک از پروژه‌ها را به‌صورت خلاصه توضیح داد. 

 به‌گفته وی، کار بر روی چند مأموریت که مهم به نظر می‌رسند ، ادامه خواهد داشت و پروژه‌هایی که امکان دورکاری در آن‌ها وجود دارد، از راه دور انجام خواهند شد. پروژه‌هایی مانند کامرشیال کرو (Commercial Crew) که مربوط به بازگرداندن قابلیت‌های پرواز انسان به فضا است و توسط شرکای خصوصی انجام می‌شوند، از این دسته طرح‌ها هستند. گفتنی است شرکت‌های بوئینگ (Boeing) و اسپیس‌ایکس (SpaceX) شرکای ناسا در پروژه یادشده می‌باشند. بنابر اعلام آژانس فضایی آمریکا، پروژه یادشده به‌رغم نیاز به شرکت انسان در عملیات اجرایی ادامه دارد؛ زیرا این پروژه نقش مهمی را برای دستیابی به عملکرد ایمن در ایستگاه فضایی بین‌المللی فراهم می‌کند. اسپیس‌ایکس و ناسا پیش‌تر اعلام کرده بودند که نخستین مأموریت سرنشین‌دار کپسول دراگون (Dragon) برای پرتاب به ایستگاه فضایی بین‌المللی، اواخر ماه مه صورت خواهد پذیرفت.

ناسا برای تأمین تجهیزات و ایمنی سرنشینان ایستگاه فضایی بین‌المللی، مأموریت‌های تجاری خود را ادامه خواهد داد. به‌همین منظور، این آژانس قصد دارد مرکز فضایی جانسون (JSC) را باز نگه دارد تا کارمندان هدایت پرواز این مرکز به کار خود ادامه دهند. البته ناسا برای تضمین سلامت کارمندان خود، اقدامات بیشتری صورت خواهد داد. کار بر روی پروژه تلسکوپ جیمز وب (James Webb) در کالیفرنیا موقتاً به‌حالت تعلیق درمی‌آید و آزمایش‌های مربوط به آماده‌سازی و پرتاب آن، برای آینده برنامه‌ریزی می‌شوند. آماده‌سازی پروژه مارس ۲۰۲۰ (Mars 2020) نیز که با پرتاب وسایل نقلیه اکتشافی از جمله مریخ‌نورد استقامت (Perseverance) و هلیکوپتر مارس (Mars Helicopter) همراه است، ادامه خواهد یافت.

همچنین بررسی مجازی هواپیمای آزمایشی موسوم به ایکس- ۵۹ (X-59) که توسط شرکت لاکهید مارتین (Lockheed Martin) برای ناسا ابداع شده، ادامه خواهد یافت. مرکز تحقیقات ایمز (ARC) در کالیفرنیا نیز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد تا امنیت فناوری اطلاعات و ادامه عملیات ابرمحاسباتی ناسا را تضمین نماید. به‌علاوه، پشتیبانی از مأموریت‌های مربوط به فضاپیماها و آموزش فضانوردان ادامه خواهد یافت، اما اصول مهم برای پیشگیری از بیماری هم به دقت انجام خواهد شد. ناسا همچنین اعلام کرد که قصد دارد بررسی حامل فضایی غول‌پیکر SLS و کپسول فضایی اوریون (Orion) را ادامه دهد تا تلاش‌ها برای اعزام انسان به ماه و مریخ متوقف نشود.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14956
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها