ارائه سریع تصاویر ماهواره‌ای باکیفیت بالا در طرح جدید شرکت آمریکایی

0 645

شرکت آمریکایی کاپلا اسپیس (Capella Space) اخیراً از طرح ماهواره‌ای پیشرفته خود رونمایی کرده است؛ طرحی که امکان ارائه تصاویر ماهواره‌ای از هر نقطه زمین را به‌محض تقاضا از سوی مشتریان فراهم می‌آورد. طرح ماهواره‌ای مذکور که در حقیقت نسخه توسعه‌یافته ماهواره آزمایشی دنالی (Denali) این شرکت محسوب می‌شود، از قابلیت‌ ثبت تصاویری با قدرت تفکیک مکانی کمتر از ۰.۵ متر برخوردار است. بنا به ادعای این شرکت، نوآوری‌‌ها و امکانات به‌کار رفته در ماهواره جدید کاپلا اسپیس، امکان ارسال پیشرفته‌ترین داده‌های تصویری ماهواره‌های کوچک مجهز به رادار دهانه ترکیبی (SAR) موجود در بازار را فراهم می‌کند.

ماهواره‌های جدید کاپلا که قرار است مطابق طرح جدید این شرکت توسعه یابند، به‌دلیل مجهز بودن به سامانه‌های پیشرفته مدیریت حرارتی (TMS) قادر به انجام تصویربرداری ممتد به‌طول تا ۴۰۰۰ کیلومتر می‌باشند. همچنین دارا بودن چرخ‌های واکنشی (reaction wheels) بزرگ، امکان جهت‌گیری سریع ماهواره به‌سمت اهداف متنوع برای ثبت تصاویر را فراهم می‌آورد. در طرح مذکور همچنین ماهواره‌ها مجهز به یک آرایه خورشیدی ۴۰۰ واتی خواهند بود که چرخه کار آن‌ها را بهبود داده و به ۱۰ دقیقه در هر گردش مداری می‌رساند. فناوری‌های جدید کاپلا اسپیس در منظومه ماهواره‌ای آینده این شرکت موسوم به ویتنی (Whitney) به‌کار خواهند رفت؛ منظومه‌ای که متشکل از ۶ ماهواره بوده و عملیات استقرار آن‌ها در مدار از مارس سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

کاپلا اسپیس با طرح جدید خود، معاملات قابل‌توجهی را با ارگان‌هایی از دولت آمریكا، از جمله نیروی هوایی ایالات متحده (U.S. Air Force) و دفتر ملی شناسایی این کشور (NRO) به‌انجام رسانده است. کریستین لنز (Christian Lenz)، معاون رئیس کاپلا اسپیس، می‌گوید: «امروزه متوسط انتظار ۸ ساعته برای ارائه داده‌های ماهواره‌ای کاملاً منسوخ شده، اما نوآوری‌های موجود در این طرح، امکان ارائه تصاویر قابل اتکا و باکیفیت بالایی را فراهم می‌آورد که در اسرع وقت به مشتری تحویل داده می‌شود.» گفتنی است کاپلا اسپیس در سال ۲۰۱۶ و با هدف ایجاد قابلیت‌هایی به‌منظور ارائه تصاویر ماهواره‌ای در شهر سان فرانسیسکو (San Francisco) واقع در ایالت کالیفرنیا تأسیس شد.

منبع spacenewsfeed
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14910
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها