اسپیس‌ایکس سال ۲۰۲۱ سه توریست را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد

0 379

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) طی یک همکاری با استارت‌آپ اکسیوم اسپیس (Axiom Space)، اواخر سال آینده میلادی سه توریست را در سفری ۱۰ روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد. شهروندان عادی در گذشته با فضاپیمای روسی سایوز (Soyuz) به ایستگاه فضایی سفر می‌کردند، اما در این سفر برای نخستین بار می‌توانند با فضاپیمای خصوصی ساخت آمریکا عازم این ایستگاه شوند. اسپیس‌ایکس برای این سفر از حامل فضایی فالکون ۹ (Falcon 9) و کپسول کرو دراگون (Crew Dragon) خود استفاده می‌کند.

سفر رفت و برگشت به ایستگاه فضایی بین‌المللی دو روز طول خواهد کشید؛ بنابراین مسافران هشت روز را در این ایستگاه و در کنار فضانوردان مستقر در آن سپری خواهند کرد. بهای بلیت این سفر حدوداً ۵۵ میلیون دلار اعلام گردیده و تاکنون یکی از صندلی ها رزرو شده است. این سفر به‌دنبال ابزار تمایل ناسا به انجام سفرهای تجاری و توریستی به ایستگاه مذکور انجام می‌گیرد. شرکت مذکور همچنین برای درآمدزایی‌های بیشتر از این راه، برنامه‌هایی در سر داشته و در همین‌ رابطه و طی عقد قراردادی با شرکت اسپیس ادونچرز (Space Adventures)، از ارسال حداکثر چهار شهروند عادی به مدار زمین در اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ خبر داده است. اسپیس‌ایکس در ادامه‌ برنامه‌های بلندپروازانه خود قصد دارد طی چند سال آینده انسان را به کره ماه ببرد.

گفتنی است این شرکت از چند سال پیش در حال ساخت مدل جدید کپسول کرو دراگون به منظور ارسال فضاوردان به فضاست. اسپیس‌ایکس در ژانویه سال جاری میلادی با آزمایش موفق سامانه لغو پرتاب این کپسول، به موفقیت بزرگ دیگری در مسیر حمل انسان به مدار زمین دست یافت.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14894
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها