ساخت قطعاتی از فضاپیمای استارلاینر توسط یک شرکت خصوصی روسی

0 363

شرکت بوئینگ (Boeing) اعلام کرد یک شرکت خصوصی روسی قطعاتی را برای فضاپیمای استارلاینر (Starliner) تولید می‌کند که به این فضاپیما امکان دریافت برق در هنگام اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی را خواهد داد. این شرکت که ژائو اوربیتا (Zao Orbita) نام دارد در شهر ورونژ (Voronezh) روسیه واقع است و در زمینه خدمات الکترونیکی فعالیت می‌کند. طبق بیانیه بوئینگ، این قطعات شامل یک مبدل برق است که توسط ژائو اوربیتا توسعه داده شده و امکان انتقال برق از ایستگاه فضایی به استارلاینر را فراهم می‌آورد. البته این قطعه از لحاظ سایز و جرم کاهش یافته تا با استارلاینر منطبق باشد.

این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، رئیس آژانس فضایی روسیه موسوم به روسکاسموس (Roscosmos)، طی سخنانی از اینکه متوجه شده تولید قطعاتی از استارلاینر توسط یک شرکت خصوصی روسی انجام می‌گیرد، اظهار تعجب کرد؛ البته راگوزین نامی از شرکت یادشده نبرده بود.

بوئینگ مدعی است که این خرید با برنامه «کامرشال کرو» (Commercial Crew) ناسا مطابقت کامل دارد. این شرکت، فضاپیمای استارلاینر را تحت پروژه‌ای به نام کامرشال کرو برای ناسا توسعه داده است؛ پرو‌ژه‌ای که در آن فضانوردان با فضاپیماهای ساخت آمریکا به فضا ارسال می‌شوند. گفتنی است پس از پایان برنامه شاتل فضایی (Space Shuttle) در سال ۲۰۱۱، فضانوردان ناسا توسط فضاپیمای روسی سایوز (Soyuz) به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر می‌کنند.

منبع rt
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14834
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها