کاوشگر پارکر برای چهارمین بار خورشید را ملاقات کرد

0 390

کاوشگر خورشیدی پارکر (Parker) متعلق به ناسا موفق شد برای چهارمین بار پرواز نزدیک به خورشید را تجربه نماید. چهارمین ملاقات پارکر با خورشید روز ۲۹ژانویه ساعت ۴:۳۷ بامداد به‌وقت منطقه زمانی شرقی (ET) انجام گرفت. این مانور که پریهلیون (perihelion) یا حضیض خورشید نامیده می‌شود، رسیدن کاوشگر به نزدیک‌ترین فاصله ممکن با خورشید است و پارکر در حالی که حدود ۱۱.۶ میلیون مایل بالاتر از سطح خورشید و با سرعتی حدود ۲۴۴ هزار مایل بر ساعت بر فراز آن در پرواز بود، برای چهارمین مرتبه این کار را انجام داد. 

پارکر متشکل از چهار تجهیزات علمی به همراه ابزاری برای تحلیل میدان‌های مغناطیسی، پلاسما، ذرات با انرژی بالا و همچنین ابزاری برای عکاسی با وضوح بالا است. این کاوشگر قرار است با بررسی محیط‌های یادشده نه تنها درک ما از مرکز منظومه شمسی را دوباره شکل دهد، بلکه دید ما نسبت به کل ستاره‌های جهان هستی را تغییر دهد.

کاوشگر خورشیدی مذکور پیش از این توانسته بود سه پرواز نزدیک به سطح خورشید داشته باشد. قرار است پارکر پس از ۲۴ پرواز نزدیک به سطح خورشید که تا سال ۲۰۲۴ اتفاق می‌افتد، به‌ فاصله بسیار نزدیک ۳.۸ میلیون کیلومتری خورشید نزدیک شود. با این اوصاف انتظار می‌رود در سال‌های آینده بتوانیم به‌وسیله کاوشگر پارکر دانش خود را نسبت به سطح خورشید افزایش دهیم.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14717
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها