ناسا سازنده ماژول توریستی خود را انتخاب کرد

0 391

ناسا قصد دارد با همکاری یک شرکت آمریکایی، سکونت‌گاه‌هایی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل کند. این آژانس فضایی اعلام کرده که شرکت آمریکایی آکسیوم اسپیس (Axiom Space) را انتخاب کرده تا نخستین ماژول‌های تجاری قابل‌سکونت با قابلیت اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی را برای ناسا تهیه کند. آژانس فضایی آمریکا در سال‌های اخیر، اقدامات بسیاری را برای تجاری‌سازی فضا و تحقق بخشیدن به ایده موسوم به «اقتصاد در مدار پایین زمین» (low-Earth orbit economy) انجام داده است.

جیم برایدنستاین (Jim Bridenstine)، رئیس ناسا، دراین‌باره می‌گوید: «کار آکسیوم این است تا یک سکونت‌گاه تجاری برای فضا ابداع کند که گامی مهم برای رسیدن ناسا به نیازهای بلندمدت از جمله آموزش فضانوردان، پژوهش‌های علمی و آزمایش فناوری در مدار زمین به شمار می‌رود.»

احتمالاً ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی دولتی از نخستین مشتریان آکسیوم هستند. این شرکت که توسط مایکل سوفردینی (Michael Suffredini)، مدیر پیشین ایستگاه فضایی بین‌المللی، اداره می‌شود، حداقل یک ماژول را ابداع خواهد کرد که به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شده و مورد استفاده فضانوردان قرار می‌گیرد.

علاوه‌بر سوفردینی، نام‌های آشنای دیگری از جمله چارلز بولدن (Charles Bolden)، فضانورد و مدیر پیشین ناسا، نیز در میان کارکنان آکسیوم به چشم می‌خورد. برنامه آکسیوم این است که دروازه فضایی جدیدی برای ورود به فضا باز کند که به پژوهشگران، سازندگان و گردشگران امکان می‌دهد تا برای کار یا حتی لذت بردن، از مدار زمین دیدن کنند.

اگرچه اهداف این شرکت با فرستادن انسان‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی و ماژول قابل اتصال آغاز می‌شود اما هدف بلندمدت این است که ماژول‌ها در نهایت از ایستگاه جدا شوند و مورد استفاده قرار بگیرند. زمان دقیق نصب ماژول آکسیوم به ایستگاه فضایی بین‌المللی هنوز مشخص نیست اما آکسیوم احتمال داده که بتواند فرستادن مشتریان خود را به ایستگاه در سال ۲۰۲۱ آغاز نماید.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14711
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها